Eplesnegler / jegersnegler?

Hva slags snegler burde jeg kjøpe når jeg vil ha akvariumet være fin og ryddig?
Altså mener at jeg har noe døde blader/planter og for?

Takk for hjelpen
Jegersnegle er kjøttetenede og spiser "IKKE" grøntfor, slik som alger o.l. Noen sier at den gjør det men det gjør den ikke med mindre det står om livet, den vil uansett dø ettervært. jegersnegle = dårlig algespiser.
Eplesneglen er en fabelaktig snegle som tar mye forskjellige alger, alt fra BGA til grønne trådalger og matrester.

Eplesneglen er absolutt en snegle og satse på hvis du skal holde et kar rent for råtne planterester og alger. (Den spiser forøvrig død fisk også)

mvh Kenneth
Oja okei...Tusen takk=)
Men føler at det er sykt mange som har har jegersnegler enn eplesnegler?
Hva er prisen for en eplesnegle?
Butikken: 49kr per stk.
Bakdelen med eplesnegler er jo at plutselig en dag finner de ut av at de skal spise ferske planter. Spes når de blir litt store. Og har du en liten gjeng eplesnegler så er plantene ganske oppspist på kort tid. Men du kan jo supplere med noe grønntfor sånn at de ikke tar plantene. Jegersnegler sørger for at det ikke er noen andre snegler som overlever, spiser alt av restern av kjøtt/død fisk ol. Men ikke planterester og alger. Jeg kjøpte to jegersnegler i fjor sommer, første 48 timer var 4 store eplesnegler spist/drept, i løpet av 3-4 dager var alle pestsneglene borte. Usikker på å mange det var, kanskje 10-15 stk. Og nå har jeg ca 20 jegersnegler som tråler akvariet, og de jeg kjøpte første gang lever enda og er ganske så store og kraftige beste de får er oksehjerte og fiskekjøtt. Men du kan ikke ha andre snegler sammen med jergersnegle. De blir mat.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap