Hvordan rekesikre en utvendig pumpe?

Mener å ha lest noe om at man kan putte en svamp utenpå innsuget til pumpen.. Har søkt og søkt nå, men finner ikke igjen den tråden dessverre.

Om det er svamp som gjelder, hva slags type svamp kan gå utenpå? Om noen har link til nettsted som selger så blir jeg glad

Eventuellt noe annet som er bedre å bruke?
Heisan, jeg bruker rett og slett en bit av en grovmasket strømpebukse som jeg fester med en strikk over innsuget. Har ingen bilder for hånden akkurat nå, men det er en veldig enkel og vellykket løsning
Strømpebukser tettes veldig fort til. Du kan ta en blåsvamp å lage ei grop nedi den slik at du kan tre den over innsuget. Kutt et kors med en kniv nedi svampen og utvid hullet.
Bruker selv denne metoden, og fungerer kjempebra. Masse reker og rekeyngel
Ok, lurer på om jeg skal prøve blåsvamp da, dersom dette holder lengre uten å måtte byttes.

Hvor får man tak i det? Skal søke etter det også, håper jeg finner på nettbutikk, alltid greit det syns jeg

Kan jeg bruke denne typen:

http://webzoo.net/default.pl?showProduct=4671&pageId=600

Regner med jeg må ha den groveste, for at det ikke skal tettes kjapt? Blir jo som enda et lite filter dette..
Ellers kan du bruke en av disse svampene fra Akvariereker (nederst på siden). Selv bruker jeg finporet blåsvamp, siden jeg har hatt dette liggende når jeg har startet opp mine utvendige filtre. Gjør akkurat som Kine Kristine, kutter et kryss med kniv eller saks og dytter den på innsuget
Ang. strømpebukse; jeg har blitt fortalt av personer med vesentlig erfaring innen hold og oppdrett av dvergreker, at nylonstrømper bør unngås. Dette på grunn av eventuelle fargestoffer og kjemikalier som kan finnes i nevnte strømper. Bruk heller svamp, som tidligere foreslått. Eller rett og slett kjøp et i utgangspunktet rekevennlig filter, som ikke behøver å modifiseres.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap