Vil dvergreker overleve og trives sammen med neontetra?

Vurderer å ha reker i karet mitt på 120 liter. Har fra før cory og neontetra i karet. Vil dvergreker trives og vil de overleve?
spørsmålet er om de passer sammen uten å bli spist
Litt ufullstendig svar
coryane vil ikkje eta reker unsett størrelse trur eg, men neontetra vil ta dei han kan få plass til i munnen. Sidan voksne individ mest sannsynleg ikkje går inn i munnen til ein neontetra så vil nok voksne overleve, om du har mange gjømmeplassar for rekene så kan kanskje yngel overleve og.

Eg har aldri hatt tetra, så eg kan ikkje svare med full sikkerhet. Kan jo vera at dei vil plage rekene, men det veit eg ikkje.
vil gjerne høre flere meninger jeg før jeg går til innkjøp!
Jeg kommer mest sannsynlig til å omplassere min stim med neon og kardinaltetra fordi de har begynt å nappe i de voksne rekene..

Kardinalene mine er små, bare 2 cm, og likevel napper de i reker på 2,5 cm. Neontetraene er likedan.
Ja
har ingen problem med neontetra eller kardinal. har også prakt botia, panser maller +++. min bestand av reker i det ene akvariet, merner seg nå 150- 160 stk.selger til dyre butikken på tiller torget. kjenpe morsomt med reker. gi litt ekstra for, så di har litt å spise.

i det andre akvariet jeg har er bestanden også stigende 15 -20 stk. men der er det mange som ligger i filteret til pumpa.
det er guppy, prakt botia og krabbe i dette karet.
Jeg merker nå stor forskjell i adferden på mine sakurareker (variant av kirsebærreke) nå som neon og kardinaltetraene mine er solgt.

Før var de bare nedi mosen, om de forflyttet seg var det langs bakken veldig kjapt. Nå svømmer de rundt om, befinnes seg over alt, osv. Så de er helt klart mye tryggere nå som de fiskene er vekke.

Jeg har andre fisk med dem, se i profilen om du lurer. Disse går fint med rekene, og interesserer seg over hodet ikke for dem. De vil sikkert ta yngel som passer i munnen, men det er det.
du vil ha mest glede av rekene med et reint reke/snegle kar =)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap