Reker og snegler

Hei.
jeg skal starte opp et nytt akvarie snart og planlegger litt hva som skal oppi.
går reker og snegler sammen ? og vil det da være overfløding med en "tradisjonell" algeeter som L-malle ( sorry hvis feil navn)? planlegger sandbunn ( ikke smågrus). noen ideer?
Det skal også fisk oppi her, Bl.a en crowntail kampfisk. ( den har jeg i et mindre kar allerede) noen kuhlii ål og noe guppy / neontetra o.l.
Reker og snegler går godt ilag. Men hvis du skal ha andre fisk, er det ikke sikkert rekene går ann å ha.
oki. har ikke kommet så langt enda så det får vi ta litt etterhvert. noen innspill til hvilke fisk som jeg kan ha sammen med kampfisk i det karet?
Lurer på det samme selv. Jeg tipper at det skulle gå fint med L-maller, men de er jo omnivore, altså de spiser fisk og reker, men vet ikke om de er fiendtlige av seg.
Jeg har små og store reker og snegler sammen med guppi, platy, dværgguramier og rødmunn tetra og det går bra.

Ved nogle sommerfugleciklider går det bra med størrer eplesnegle, men ved andre ikke, så det er vist lidt med held at gjøre om de napper sneglenes antenner. Jeg ville nok ikke gjøre det med mindre du har et andet kar de kan være i hvis det går galt.

Efter at have sat in en elefantfisk i mit kar, er det slut med små snegle, de dør i et væk.

Kampfisk har jeg også, men den er så aggresiv at den ikke kann gå sammen med andre fisk uten at den slår dem ihjel, så det er nok en god ide lige at prøve af imens du sidder og holder øje med den, så du kan tage den ud igjen hvis det ikke lykkes. Min slår guppier ihjel og går også i kamp "mode" overfor killi og selv pragtbotia, så nu går han fast i eget kar.

Det var mine erfaringer, men du kan jo opleve det anderledes. Held og lykke.

Mine reker går ilag med ancistrus og corydoras. Så algeetere og corydoras er trygge å ha med reker
jeg har nå 2 dame guppy ( fulgte med karet) og 10 neontetra, 1 crowntail + 1 dame kampfisk. dette ser ut til å gå helt fint sammen med sneglene og rekene mine. har en del gjemmesteder som de kan unngå hverandre hvis de vil det.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap