Kas sngel er dette

eg lurte på kva er navnet til denne snegelen
Har noken et internett side der eg kan finna info om den
Abdullah Aa
Har noken et internett side der eg kan finna info om den

Fant ikke noe på sulawi som den andre nevnte, men skriv sandsnegle i søke feltet øverst til venstre på hovedsiden
Sulawesisnegle

Sandsnegle

Jeg tror det er en sandsnegle, men det er enklest å se for deg som har den i karet.
Sulawesi
Det ser ut som du har en nydelig sulawesisnegle. De er vakre å se på og underholdende skapninger i akvariet.
Elefantsnegle?
Jeg lurer på om det kan være elefantsnegle?

Er ganske fersk i "akvarierefaget", og har gått til anskaffelse av noe jeg fikk beskjed i butikken at var elefantsnegle. Men ut ifra bildene i dyrebasen synes jeg de ligner mer på Sulawesi.

Så jeg lurer egentlig litt på hva som er forskjellen på de to?

Beklager at jeg vrir litt på temaet i tråden, men virker som det kan være litt relevant.

Legger ved bilde av mine snegler.
Elefant og sulawesi er akkurat det samme. Noen kaller de Rabbitt snail, elefantsnegler osv. jeg kaller de bare suller. Forskjellen er at de kommer fra forskjellige sjøer eller vann i sulawesi. De har alle det samme huset bare at fargen på kroppen kan variere fra knall oransje til brunt og til svart med prikker. Fargen på huset kan også variere noe. Det finns også en minisulle. Flotte og underholdende snegler. Gå inn på snegebasen og se på sulawesiene som ligger der, så ser du mange forskjellige bilder av de.
Takk for svar
Ble bare litt usikker når jeg søkte på de på snegle/skalldyrbasen, i og med at basen gir to forskjellige treff når en søker på sulawesi og elefant. Og at de har forskjellige navn (Tylomelania sp. og Brotia sp. borneo) og litt forskjell på sted de kommer fra.
Eller er det bare at de kan ha fått samme populærnavn?
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap