Eplesnegler

hei
jeg har to eplesnegler. jeg har lyst på flere og vil egentlig ikke kjøpe de i butikken, er litt gjerrig av meg. hvordan vet jeg om jeg har en gutt å jente, slik at jeg kan evt. få de til å formere seg?
Om du kan hente så kan du få eplesnegler av meg. Har en hel drøss av gule eplesneglebarn som jeg trenger å bli kvitt. De er små, men de vokser jo som noen uvær.

Det med å bestemme kjønn vet jeg ikke. Har uansett aldri hatt noe problem med å få egg. Alt for mange egg for den saks skyld... O_o
hehe kansje det ja! jeg går på skole i byn så hvis vi kunne møtes hadde det vært fint. trenger hvertfall 2. men hvor mangen er det " plass" til eller forsvarlig å ha på et kar med ca 64 liter ? har bare 1 der nå å 1 i et annet kar. tenkte de kansje kunne få to i hvert hvertfall. men det spørs om de kansje holder med en på dette akvariet. det er nå også reker og en kampfisk oppi der
Kan godt møte deg i byen en dag, men det må bli i neste uke. Er midt i eksamenskjør på universitetet nå.

Litt flere enn to kan du nok ha i en 64 liter, men akkurat hvor mange som er anbefalt er jeg ikke sikker på. Kommer selvfølgelig an på hva annet du har i karet, pumpekapasitet osv. Om du kun har en kampfisk og noen reker, så må du vel kunne ha noen flere.
I min 120l har jeg 15 ca, i min 60l har jeg vel ca 250; dvs jeg hadde 6, men etter to uker hjemme på "eksamensleseferie" hadde jeg fått en hel hurv med unger. :p Så nå må jeg bli kvitt dem før sommerferien.

Edit: trodde det var i 64literen du hadde reker og kampfisk. I en 5liter ville jeg ikke ha puttet en eplesnegl, eller noen fisk for den saks skyld.
Kjønn på sneler? Er de ikke tvekjønnet? At alle legger egg?
Har nettopp skaffet meg 3 selv .. De er noen morsomme skapniger ;o)
nei jeg vet det egentlig ikke er optimalt i den 5 literen. men det må bli slik pga fiskesamensetningen. den kampfisken har vært i litt basketak før og har ikke penger til større kar for den. men jeg kan trøste meg med at den har det nok ikke fult så gale selv om jeg vet at den vill nok ha trivdes mer i en større tank. bare se på de nye kampfisk akvariene i dyrebutikken.. 2 liter like stor som en kopp ser det ut som.. fy og skam det er dyreplageri! min har hvertfall plass til å svømme rundt. hvile på diverse planter / mose og den har flyteplanter også ( andemat tror jeg de heter) den ser frisk og rask ut og spiser når det er mat og er livlig og fargerik er i eksamenuken selv så neste uke høres bra ut vi kan jo snakkes da!
Heidi Jensen
Kjønn på sneler? Er de ikke tvekjønnet? At alle legger egg?

Jo du sjønner jeg trodde egentlig det jeg også, helt til jeg leste om eplesnegler her på akvaforum. der står det nemlig at "han snegler putter snabel-dingsen sin opp under skallet til hunn sneglen" osv.. så kjønn må det vel være
Anders Damm
nei jeg vet det egentlig ikke er optimalt i den 5 literen. men det må bli slik pga fiskesamensetningen. den kampfisken har vært i litt basketak før og har ikke penger til større kar for den. men jeg kan trøste meg med at den har det nok ikke fult så gale selv om jeg vet at den vill nok ha trivdes mer i en større tank. bare se på de nye kampfisk akvariene i dyrebutikken.. 2 liter like stor som en kopp ser det ut som.. fy og skam det er dyreplageri! min har hvertfall plass til å svømme rundt. hvile på diverse planter / mose og den har flyteplanter også ( andemat tror jeg de heter) den ser frisk og rask ut og spiser når det er mat og er livlig og fargerik er i eksamenuken selv så neste uke høres bra ut ;) vi kan jo snakkes da!

Joda, du har rett i det. De 2literne ser jo bare helt forferdelige ut.
Jepp, vi kan snakkes i neste uke. Mobilnummeret mitt er 97641711, så bare send meg en melding om du vil ha snegler, så finner vi en plass å møtes.
Supert! da sender jeg deg en mld i neste uke. så kan vi sikkert finne en passende stund
Eplesnegler er skjønnede ( veit ikke om det blei helt riktig måte å skrive det på men :P). Hvis du har flere eplesnegler i karet så ser du fort hvem som er han og hun når de formerer seg. Hannen setter seg på ryggen til hunnen og kan sitte der i flere dager når de parrer Jeg har 2 eplesnegler (1 han og 1 hun), og hannen sitter til statighet på ryggen til hunnen og det kommer egg deretter
Jeg syns det er utrolig morsomt å se selve parringsakten (hunnen åler seg rundt med hannen på ryggen) og at hunnsneglen kryper under armaturen og legger eggene sine Har fått ca 200 babysnegler nå på 1 eggklase og venter på at 2 klaser til skal klekke
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap