Red bee, black bee, og snow white bee

hvor gamle blir de?

når får rekeungene unger igjen? jeg har rundt 100 stk oppi her nå, viss alle de 100 får unger snart, så blir det plutselig litt vel mange oppi der..

kan man se forskjell på hann/hu, størrelse, farger e.l?

De blir vel rundt et år mener jeg - ikke 100% sikker...
De er kjønnsmodne fra ca 3 mnd. alder.
Hvis du mener det er et problem med for mange biereker så kan jeg gjerne ta i mot noen jeg
kjøper fint et par av deg eg og
eg og har hørt at dei blir bort i mot 1 år..
hvi du har black å red bee så vil de leve i 2 år, de blir kjønnsmodne ved 6 -7 måneders alderen og de går for det meste med rogn bare om vår og sommeren.
hunnen bærer ca 40 babyer om gangen 5-6 uker.

du kan skille kjønn på voksne individer med av hunnene er breiere og større og virker litt åpne under buken når de ikke bærer egg, hannene er mer runde og smal rundt buken.

har du en snow white bee kan du få king kong og panda reker og er du heldig får du whine red reker, de blir sett på som skjeldne og exsklusive reker =)

er det en god blanding dette "black bee,red bee og snow white?
yepp god blanding, når man blander black og red så får man bedre kvalitet på avkommene og med en snow white kan man avle seg opp i S klassene =).
i tilleg til å få spesille sjeldne avkom.

har man en lav C grad kan det bla vanskelig men med en god A grad så vil det lett bli S eller høyere.
katie_Discus&L200
hvi du har black å red bee så vil de leve i 2 år, de blir kjønnsmodne ved 6 -7 måneders alderen og de går for det meste med rogn bare om vår og sommeren. hunnen bærer ca 40 babyer om gangen 5-6 uker. du kan skille kjønn på voksne individer med av hunnene er breiere og større og virker litt åpne under buken når de ikke bærer egg, hannene er mer runde og smal rundt buken. har du en snow white bee kan du få king kong og panda reker og er du heldig får du whine red reker, de blir sett på som skjeldne og exsklusive reker =)

Hei,
alder med ca. 2 år er rett, ja og kjønnsmodning etter 6 månader er også ok. Men 40 yngel er virkelig i øverste lag hos biereker. Gangene som eg hadde kontroll over var det mellom 5 og maks 34 yngel hos Red Bee.

Angående Snow White må man være veldig forsiktig ang. innkryssning. Man kommer opp i grade, ja - men på kostnaden av fargeintensiteten. Hvitfargen forsvinner meir og meir med hver ny innkryssning av Snow White og det er masse jobb å komme tilbake med hvitfargen. Anbefaler derfor maks. 1 kryssning med Snow White per minst 10 generasjoner i en Red Bee stamme. Ellers foretrekker eg linier som har aldri sett Snow White :o
Grade S eller A er ikke så viktig som fargeintensiteten lenger. Per i dag finnes det masse Red Bee på markedet med høg grad med dårlig fargeutpregelse. Trendvenden kommer selvfølgelig fra Japan igjen

Kor stor er egentlig sjansen for å få King Kong, Red Wine etc. fra en Snow White inkryssning??? Tror det går mot 0,0001 kanskje? Hvis det har ikke skjedd noe spesielt tidligare i den Snow White linie er det eneste sjanse en spontanmutasjon. Eg har iallfall aldri fått det i mange,mange generasjoner...

Selvfølgelig annerledes hvis man har spesielle Snow White (Blue Bolt) tilgjengelig.

Beklager litt offtopic men var litt provosert

Mvh

Micha
ok og poenget ditt var?

lettere fornærmet, jeg skrev da "hvis du er heldig"
Poenget mitt er, at det er veldig lite info om Taiwanbiene King Kong & Co på AF og på norsk generelt. Det er svært uheldig å begynne med feilinfoen, at man kan avle Taiwanbier fra VANLIGE Red Bee og Snow White linier med litt flaks.

Det er fullt mulig med SPESIELLE Red Bee og Snow White linier, nemlig sånne som har hatt kontakt med Taiwanbier. Men eg tror ikke at sånne linier har kommet i handel i Norge per i dag...

jeg vet om noen som har klart det! og har sett whine red rekene som har kommet i et kar med en slik blanding.

de var ikke snakk om direkte avl på taiwanbees men å ha flax å få en mutant er jo alltid gøy.

men det er da mine erfaringer og opplevelser =)
Tusen takk for mange kjempegode svar setter stor pris på det, jeg må nok selge noen etterhvert ja, men om de kun yngler vår og sommer, så kan de jo være der oppi lenger, men om de fortsetter i dette tempoet så går ikke det.

Jeg har nå rundt 100 yngel, og 10 voksne ca, å jeg har de alene i et 100 liters kar, tenkte å ta de over i 720 literen, men der er det fisker og langarmsreker, så vet ikke om det går så godt egentlig..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap