Att: moderatorer

heisann Moderatorer.

her inne er det stadig tråder om "hvordan bli kvitt snegler".

er det mulig å gjøre denne tråden "Trenger du sneiler til dine kulefisk?" fra underforumet fisk/kulefisk sticky også her under Reker/Krabber, Snegler: http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=20014&sr=1

for tråden på selve forumet for kulefisk er det stort sett bare kulefiskfolk som leser - og ikke de som har problemer med snegler og som gjerne vil bli kvitt dem. klassisk markedssvikt? :p

når de som vil bli kvitt sneglene sine møter de som gjerne vil ha disse sneglene blir jo verden lett et bedre sted for oss alle

på forhånd tusen takk - og bare slett denne tråden når "Trenger du sneiler til dine kulefisk?" (evt "Trenger du snegler til dine kulefisk, botiaer etc" er på plass her under Reker/Krabber, Snegler

ha en fin dag!
Vel.... du glemmer å ta med i betraktningen at 99% av de som vil bli kvitt alle pestsneglene sine, ikke har noen planer om å bruke tid på det og plukke dem ut en for en for hånd :p
De er så godt som alltid ute etter hurtige, lettvindte løsninger som ikke innebærer arbeid på noen måte, utover det å skru opp en flaske gift og dynke akvariet med det.

Inaktiv bruker
mona o
Vel.... du glemmer å ta med i betraktningen at 99% av de som vil bli kvitt alle pestsneglene sine, ikke har [I]noen planer[/I] om å bruke tid på det og plukke dem ut en for en for hånd :p De er så godt som alltid ute etter hurtige, lettvindte løsninger som ikke innebærer arbeid på noen måte, utover det å skru opp en flaske gift og dynke akvariet med det.

det er nok mange som aller helst bare vil skru av en kork og hive oppi litt middel som dreper de sneglene dem ikke vil ha, men det finnes helt sikkert folk der ute som vil velge en annen metode som igjen kan hjelpe andre som gjerne har kulefisk.

ideen var ikke dum den.
Solosuper
... men det finnes helt sikkert folk der ute som vil velge en annen metode som igjen kan hjelpe andre som gjerne har kulefisk.

Jeg har ikke sagt at de ikke finnes. Jeg har bare sagt at det ikke er så mange av dem
vel, for de som har utrolig mange snegler - og ikke blir kvitt dem - så er det jo utrolig lett-tjente penger å plukke, pakke og sende i posten.

posten vår i tråden på kulefiskforumet har vi ALDRI fått noe respons på, for å si det sånn. men noen ganger har folk der ute med masse snegler vært lure nok til å prøve å selge de under rubrikkannonsene. og ja, vi har kjøpt to pestsneglekolonier fra to ulike selgere - og de lever ennå

men for all del, nesten 99% av norges befolkning er ikke her på akvaforum - og det betyr vel ikke at hele norges befolkning egentlig bor i Frankrike og spiser snegler til frokost? :p
Teppemann og Avada
men for all del, nesten 99% av norges befolkning er ikke her på akvaforum - og det betyr vel ikke at hele norges befolkning egentlig bor i Frankrike og spiser snegler til frokost? :p

mona o
Vel.... du glemmer å ta med i betraktningen at [B]99% av de som vil bli kvitt alle pestsneglene sine[/B]...

Jeg sier ikke at ideen var dårlig. Jeg prøver bare å få frem et litt realistisk syn på det hele

Jeg har selv plukket pestsnegler for kulefisk-eiere ved noen anledninger, men jeg ga meg fort etter noen sendinger. Det tok timesvis, dagesvis, å plukke en og en for hånd og for ikke å snakke om å måtte reise bort på postkontoret med bussen og poste det, og tilbake igjen. For hva? Å "tjene" en tier? Den brukte jeg på bussbilletten :p
Det ble ganske enkelt for mye tid brukt på noe jeg syns var gørrkjedelig, tid jeg kunne brukt på morsommere saker!

Det synet tror jeg flere deler. Man kan alltids gjøre et skippertak en gang, men et skippertak èn gang gjør ikke at du blir kvitt pestsneglene dine. Du må gjøre det om og om og om igjen, og enda blir det ikke tomt.
Derfor sier jeg at 99% av akvariefolk ikke gidder det, men tyr til hurtige, kjappe løsninger som inneholder ordet "gift"...
Skal man dømme utifra innleggene her på forumet, altså
mona o
..Skal man dømme utifra innleggene her på forumet, altså :)

nettopp! det er jo det som er selve poenget med å få opp den trenger-du-snegler-tråden HER INNE, så får de jo i det minste MULIGHETEN til å kvitte seg med noen snegler på en alternativ måte.

dessuten trenger det ikke være så mye jobb med å få tak i 100 snegler. i de sneglekarene jeg har Fluval 1 (uten nettingstrømpe) er det jo bare å vri opp svampen i en bøtte med akvarievann - la bøtta stå i 3 minutter til sneglene fester seg til bøtta - så tømme ut vanne - og vips har man 100 snegler klar til servering - eller salg.

samme med utvendige filtere til kar hvor jeg har snegler.

off topic: snegler er vakre dyr og hører hjemme i ethvert akvarie
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap