Lyst på krabbe, trenger tips.

Hei
Har hatt akvariumet mitt noen år nå, men vil gjøre litt om på det.
Så vil jeg ha krabber, det jeg da trenger tips til er landområder.
Hvordan få dette til på en (fin) måte.
Trenger dem masse landområde eller bare litt?
så går det ann å bare lage en steinrøys, slik at en flat stein stikker opp i ene hjørnet eller må den ha mer?

Er takknemlig for alle tips før jeg begynner med innredningen og annskafelse av krabber.
Er flere tråder her på forumet om dette
denne blant annet
keyanza
Hei Har hatt akvariumet mitt noen år nå, men vil gjøre litt om på det. Så vil jeg ha krabber, det jeg da trenger tips til er landområder. Hvordan få dette til på en (fin) måte. Trenger dem masse landområde eller bare litt? så går det ann å bare lage en steinrøys, slik at en flat stein stikker opp i ene hjørnet eller må den ha mer? Er takknemlig for alle tips før jeg begynner med innredningen og annskafelse av krabber.

Hei!

Krabber er morsomme, så det er et godt valg )
Jeg har hatt krabber noen år nå og synes de liver opp i akvariet.
Hvilken krabbetype er du på jakt etter? Jeg har nå noen som ble solgt som "sort krabbe" men som jeg tror er europeisk ferskvannskrabbe. Denne krabba er så å si ikke på landdelen i det hele tatt. Har to og det er ikke noe problem. Hadde en periorde røde mangrovekrabber og de var nesten bare på land og måtte ha stor landdel. De kunne ikke være to sammen heller for de sloss og mista noen klør - selv om de hadde flere landdeler og mange gjemmesteder.

Måten jeg fikser landdel på er at jeg lar en rot gå fra bunnen og opp mot toppen mot røtter jeg har festet langs bakkanten og den ene sidekanten med sugekopper. Kjøpte syrefaste skruer som jeg festa sugekoppene til rota med. Fungerer fint. Har også festet noen røtter med nylonsnøre
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap