Klekt triops

Inaktiv bruker
Yey! la noen triops egg i vann i går som eg kjøpte fra ailo.no og nå har de klekt. Første foring i dag, så får me se ka som skjer videre med di tøffe dyra )
Inaktiv bruker
Ja, da har det gått tredje dagen etter å ha lagt egga i vann, og di fortsetter å vokse sånn som di skal ) Så eg håper d fortsetter sånn.
jeg hadde triops for ca et år siden, De ble ca 2 cm lange, De er sykt kule!
Inaktiv bruker
Stili! Eg gleder meg til de vokser opp for de ser så utroli kule ut )
Inaktiv bruker
Tøft og litt merkeli
Hei igjenn! Triopsene fortsetter å spise og vokse, men i dag tidli, så fant eg noe som lignet en artemia!! Har tatt den utav og lagt den oppi en egen boks, men eg lurer på om noen vet om dette er normalt. )
Det er helt normalt at det kan komme med fereke/fairy shrimp/ferskvanns artemia, vannlopper og cyclops.
Inaktiv bruker
OK, takk for svar!!
Inaktiv bruker
Fåreløpi mater eg de med "spesialmat" for triopsene, men seinere skal eg nok mate de med litt grønnsaker og fiskefor ))
Kult! Hvilken art er det du har kjøpt? Har vært inne å sett på arter, å har veldig lyst å prøve å klekke noen selv.
Inaktiv bruker
Di eg har er triops longicaudatus ) Lykke til forresten viss du skal prøve, det er noen kjempekule dyr ;D
Inaktiv bruker
Stili asså! I dag fikk eg sett når den eine triopsen skifta ham/skall og ei lita stund etter gjorde artemiaen det samme!
Inaktiv bruker
Oi oi! så de vokser asså. nå har de blitt mye større så eg håper det fortsetter sånn ei stund så blir eg glad )
De kan leve et par måneders tid eller så. Dersom du har litt sand i bunnen, kan du deretter tørke sanden og oppbevare den et par måneder før du tilsetter nytt vann. Da vil det sannsynligvis komme nye triopser.
Inaktiv bruker
Takk det må eg prøve når di eg har er døde )
Inaktiv bruker
Dead :(
Nei, nå har den eine triopsen dødd, så da er det to igjenn.
De liker å spise hverandre. Det er størst sjanse for at flere overlever dette om de har en liter hver å boltre seg på.

Håper de rekker å legge egg da. Dersom de ikke gjør det, er det alikevell et håp om at det finnes uklekkede egg som kan klekkes.
Inaktiv bruker
Ja håper de to andre rekker å legge egg) Og viss ikke så er det jo håp om uklekte egg
Hei, Aleko.

Jeg leste denne tråden din og ble inspirert, så jeg kjøpte en pakke triopsegg selv. Nå har de klekket, og det svermer rundt med små-små triops i klekkebeholderen.

Det er skikkelig spennende med triops! :o)
Inaktiv bruker
Hei! Kjekt å hørre at du blei inspirert! Det er kjempekule dyr ) Håper d fortsetter å gå bra med deg og triopsene dine ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap