Valg av dvergreker

Hei!
Hva ville dere valg å ha i eit 62 l akvarium...
Har 4 ottoer som jobber flittig atm.
Fått litt trådalger på ei av plantene.
Hvilken type dvergreke ville dere valgt, med vektlegging både på synsfang og nytteverdi.

Blå dvergreker (Neocaridina sp. blue)
Tigerreke `Yellow Eye` (Caridina cf. cantonensis)
Amano reke (Caridina japonica )

Nokken gode forslag?
Begrunn gjerne

Amanorekene er veldig gode algespisere, men disse er etter min mening litt kjedelige + at det ikke er mulig å få oppdrett på de i ferskvann. Synes tigerreken er veldig fin, men har ingen erfaring ang. alger med disse.
Tigerrekene er de som vil være flottest, mens Amanorekene vil være flinkest til å ta alger.

Kirsebær eller sakuro vil være mere synlige enn de blå.
Inaktiv bruker
Jeg har både amano-, kirsebær- og blåreker. Hver type har sin sjarm. De som kalles blåreker er dog ikke blå men grønne og brune. De er morsomme for de svømmer veldig mye rundt omrking. Kirsebærreker er jo røde så de synes litt bedre og er fine av den grunn. Men, jeg er veldig glad i amanorekene mine. . de er jo større og mer synlige og morsomme å se på. Det er vanskelig å velge å si at en er finere/bedre enn en annen. Alle er jo flinke til å spise alger og også fjerne avfall og rydde opp i akvariet.
Kirsebærrekene er vel de rimeligste vil jeg tro. En amanoreke kostet 45 kr på dyrebutikken, mens en kirsebærreke koster 25 på butikk og kanskje bare 10 kr privat.
Man trenger jo ikke så mange, de legger jo egg og formerer seg raskt, men, det er morsomst å ha mange for da er de mer synlige. Amanorekene sies å ikke være så lette å drette.

Jeg synes faktisk at rekene mine er så underholdende at jeg heller ser på dem enn på tv
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap