Red bee og kardinaltetra

hei
går det å ha karinaltetra i ett akvarium med red bee yngel? karet er 100 liter, men har lyst å ha litt mer farge og liv oppi. er det noen som har noe forslag til fisk jeg kan ha i karet som ikke tar yngel?
de fleste fisk som kan få en reke eller rekeyndel inn i munnen sin vil nok ta rekene, du kan jo evt få deg noen snegler oppi der? de er mye fager på hvis du prøver med fisk ville jeg kansje heller gått for neon tetra, disse er enda litt mindre, slik at faren da kansje blir litt mindre. ( med tanke på f.eks. munnstørrelse) men i teorien kan du få flere utfall. det går fint hvis rekene har tilstrekkelige gjemmesteder osv,
det går fint fordi de andre fiskene er så små at de bryr seg ikke
det går ikke fint fordi rekene ikke kan gjemme seg, det går ikke fint fordi du har feil fisk, osvosv.. det er egentlig et kjangsespill men som sagt, både og.
apropos små fisk vil jeg nå tro at denne kunne gått http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6258 den er liten og har masse farge!
Om du skal gå for det så kjør på med masse mose! Har erfaringer om at yngel er glade i å oppholde seg i mosa frem til det er litt størrelse på dem!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap