- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Eplesnegler
Eplesnegler
Postet 29.10.10 kl 20:27
Postet 29.10.10 kl 20:53
er de store nok er det ikke så vanskelig å se kjønn. men eggeklasen er ganske tydelig, så om man gjør seg til en vane og kikke litt under toppglasset innimellom og plukke ut klasene og knuse dem så holder du det i sjakk.
jeg har et par kjempeeplesnegler som har innen den siste måneden lagt ikke mindre enn 15 eggeklaser(de kan virkelig legge egg når de først begynner) kun en og en halv av disse har fått lov å klekke, nå plukker jeg dem av glasset et døgn etter at jeg har sett dem(første døgnet er de litt mere klissete å ta på, -kun derfor jeg venter et døgn)
de vanlige eplesneglene mine har "bare" lagt 2 klaser, og de skal få lov å klekke, den ene er allerede klekt med noen flotte mørkelilla snegler, så jeg er så spent på om hvilken farger neste klase får,hehehe.
eplesnegler er noen utrolig flotte små dyr å ha i karet, anbefales på det sterkeste. de holder rent og er virkelig moroe å følge med på. kjempeepler er også veldig flotte, men de spiser opp alle plantene i karet(vanlig eplesnegle spiser ikke plantene). sløghild(som den store hoa heter) er håndtam og kommer opp glasset med en gang jeg stikker fingeren nedi, i håp om en liten snacks i form av en agurkbit eller kokt gulerot,hehehe, utrolig moro(hun er 7 cm tenker jeg)
vel, dette var et langt svar, men ja, jeg anbefaler eplesnegler. de er bare skjønne.
jeg har et par kjempeeplesnegler som har innen den siste måneden lagt ikke mindre enn 15 eggeklaser(de kan virkelig legge egg når de først begynner) kun en og en halv av disse har fått lov å klekke, nå plukker jeg dem av glasset et døgn etter at jeg har sett dem(første døgnet er de litt mere klissete å ta på, -kun derfor jeg venter et døgn)
de vanlige eplesneglene mine har "bare" lagt 2 klaser, og de skal få lov å klekke, den ene er allerede klekt med noen flotte mørkelilla snegler, så jeg er så spent på om hvilken farger neste klase får,hehehe.
eplesnegler er noen utrolig flotte små dyr å ha i karet, anbefales på det sterkeste. de holder rent og er virkelig moroe å følge med på. kjempeepler er også veldig flotte, men de spiser opp alle plantene i karet(vanlig eplesnegle spiser ikke plantene). sløghild(som den store hoa heter) er håndtam og kommer opp glasset med en gang jeg stikker fingeren nedi, i håp om en liten snacks i form av en agurkbit eller kokt gulerot,hehehe, utrolig moro(hun er 7 cm tenker jeg)
vel, dette var et langt svar, men ja, jeg anbefaler eplesnegler. de er bare skjønne.
Postet 29.10.10 kl 21:07
Postet 29.10.10 kl 21:09
Eplesnegler
jeg er interessert i det, men har ikke lyst på så mange. Først og fremst er det fisk i ulike fasonger og farger og da spesielt maller jeg vil ha i ulike former, sammen med endel stimfisk.
Dersom man får "overflod" av snegleunger. Er det noen fisker som spiser dette?
Dersom man får "overflod" av snegleunger. Er det noen fisker som spiser dette?
Postet 29.10.10 kl 21:11
Fisk idag
Idag har vi noen pansermaller, kardinaltetra, mollyer. Det kommer tre SAE og to voksne ansistriscer imorgen.
Praktbotia er jeg ikke interessert i.
Har også bestilt noen leopardfroskpleco'er
Praktbotia er jeg ikke interessert i.
Har også bestilt noen leopardfroskpleco'er
Postet 29.10.10 kl 21:13
LarsdogDersom man får "overflod" av snegleunger. Er det noen fisker som spiser dette?
vet sannelig ikke, men om det skulle klekkesen eggeklase og du ser de små sneglene, så er de ganske lette å bare presse mot glasset og knerte dem på den måten. syntes uansett det er bedre å holde øyne med klasene under toppglasset og få tatt de før de klekkes.
lykke til
Postet 08.11.10 kl 16:11