Ildtetra og reker sammen?

har et 54 liters kar hvor det går en stim med ildtetra og en stim salt og peppercory.

har så veldig lyst på dvergreker der, men skjønner at det er et lite problem med tetrafisken.

men det jeg lurer på, er om de tar voksne reker også? eller nøyer de seg med yngelen? for om de lar de voksne i fred, så kan jeg ha reker der, og bare akseptere at yngelen er et ypperlig kosttilskudd for tetraen.

på sikt hadde jeg kunne tenkt meg et par apistogramma i karet også. vil de spise voksne reker?
Plussmedlem
Med tetrafisker tror jeg trygt man kan si at det kan gå begge veier, uansett om rekene er voksne eller ikke. Men det er mer sannsynlig at små tetraer tar rekeyngel enn voksne reker. Og dvergreker er fantastisk gode til å stikke fra farer.
Men, er det arter i karet som virker truende på rekene, vil de bli meget sky og man får ikke samme glede av de som i kar der de føler seg trygge. Så best å ikke ha de sammen med potensielle trusler, er min mening.
Mange planter og gjemmesteder er et soleklart must i rekekar, uansett om de er alene eller med fisk. Det gjør veldig mye for trivselen.

Har ingen personlig erfaring med apisto'er og reker, men bedømt ut i fra kjennskapen til apisto'er alene og ciklider generelt vil jeg si at dette nok er en oppskrift på rekeslakt.
takk for svar.

visste vel egentlig at det ikke gikk. får kjøpe snegler istedet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap