Er dette en kardinalreke?

Hei
Kjøpte tre reker for en uke siden, og det jeg har funnet som lignet mest er kardinalreker. Stemmer det?
jepp stemmer det..hvor fikk du kjøpt desse?hva var prisen?
Jeg kjøpte de på Buddy, Jessheim Storsenter og fikk de for 45,- stk )) Dessverre så ser jeg bare en av de, men de er vanskelig å se. Hadde ikke tid til at de skulle fange flere for meg...
det var en fin pris på dei...men desse rekene er utrydningstruet nå.dette er fra denne tråden.."siter tommy tran"

Må bare si at denne reken er nå utrydningstruet pga av en slapp ut jaguar cikliden (Parachromis managuensis) i innsjøen Matano pga av fiskemuligheter(?). Cikliden er en fremmed art i sjøen og har dessuten ingen fiender og spiser alt den klarer å gape over. Så rekene blir også spist.

Så de som har disse fine kardinalrekene i sine akvarier bør ta vare på rekene sine og prøve å drette disse.
Ser ut som kardinalreken ja. Fine disse, men er så småe. Trenger høy temperatur og ph og bløt vann.

Du må ta vare på disse da disse blir spist opp i naturen og snart utryddet. Kjøp helst en gruppe på 10..
Britt Krosnæs
Jeg kjøpte de på Buddy, Jessheim Storsenter og fikk de for 45,- stk :))) Dessverre så ser jeg bare en av de, men de er vanskelig å se. Hadde ikke tid til at de skulle fange flere for meg...

Da har du kjøpt dem av en som ikke visste hvilken reke dette var. Du fikk dem for under innkjøpspris.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap