Reke yngel

Hei
Jeg har en 10L hvor jeg forer opp reke yngelet mitt, men jeg har så problemer med temperaturen. Jeg bruker en spott over karet å det gjør at jeg får store svingninger på temp. Om morgenen er det ca. 23.0g å om kvelden ligger jeg på ca. 26.0g Er dette skadelig for rekene? jeg 2 eple snegler der også.

mvh
jojj
jeg er ingen reke ekspert, men jeg har hatt kirsebær reker i noen år. hvilke reker er det du prater om?

jeg tviler på at 3 grader +- har noen ting å si. jeg brukte før to skrivebords lamper for å lyse opp en bolle med reker, og jeg regner med at temperaturen kunne svinge litt der. de fikk yngel som vokste opp så jeg regner med at det skal gå bra for deg også.
Har også hatt litt temperatursvingninger i et rekeakvarium, og med kirsebærreker har det gått fint for meg.
Temperatursvigninger på mine sakurareker (tilsvarer kirsebærreker) går helt fint.

Men vil tro at skjørere arter ikke tåler dette like bra.
Inaktiv bruker
3 graders svinging høres mye ut .. Jeg mistet 30 kirsebærreker når jeg hadde glemt å sette i kontakten på varmekolben en gang, og da sank temperaturen fra ca 26 til 22 i løpet av natten. Så etter det har jeg blit litt hysterisk med å måle temperaturen i akvariene mine
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap