Reker og ciklider?

Er det helt utelukket å ha reker i et kar sammen med ciklider? Jeg har tenkt å ha Boliviansk sommerfuglciklide og Peru scalare ihvertfall + noen tetratyper. En god algespisende malle vil jeg også ha, og kanskje noen pansermaller. Men jeg synes det er så spennende med reker.... Og vil gjerne ha det i karet også. Karet er på 400 liter og skal innredes som amasonas biotop med fisk og planter fra Søramerika. Mye røtter, sand, steiner og planter.
Noen voksne kloreker går i hvert fall bra. Viftereker: Kanskje.
Mindre reker vil nok bli ciklidemat.
Inaktiv bruker
"alle" fisk liker dverg reker. har selv kirsebær reker i 200litern min. må fylle på med jevne mellomrom for det går i magen på fisken. men er nok noen som klarer å gjemme seg vekk og overleve. men da vil du neppe se dem
ja det var det da.... Hvis de må gjemme seg veeeeldig godt for å overleve så får jeg jo ikke noe glede av dem ved å studere dem og følge med på rekehverdagen, kun praktisk(kanskje) ved at de gjør en liten rengjøringsjobb. Hm... Hvis alt går etter planen så skal karet dekoreres og fylles med vann denne helga. Har jo fortsatt en god stund på meg til å planlegge hvem som skal oppi.
jeg fikk en bøtte med indisk klor reke ca 200 stk. hadde da 4 stk cebra ciklider og noen barber.. de varte ca 7 timer til og med barbene spiste til de var fulle det tøyt ut av munnen dems. så jeg har dårlig erfarin med det.
Har Amano-reker selv, og Scalare, kakadue-ciklider og kampfisk.
Ser rekene ganske sjelden, men da blir det bare mer stas når jeg først ser de
Er masse planter og gjemmesteder da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap