Reker og fisk?

Jeg har barber, tetra, ancistrus og gullfisk.. kan jeg ha reker sammen med disse? evt hvilke reker? aldri hatt reker før så har faktisk ikke peiling jeg trenger bare noen som kan plukke og suse litt rundt i matrester
Gullfisk er grådige fisker som spiser alt som de kan få inn i munnen sin, så tror rekene ville bli spist.
Jeg har reker sammens med dragefinne (Iriatherina werneri ) siden disse har veldig liten munn/svelg og må ha fôr tilpasset seg, og dette går bra.
Barbene og Tetraene ville kanskje spise på de minste ynglene, men hvis du har godt med planter og gjemmesteder, så kunne nok noen overleve.
takker for svar har et digert slott, masse planter, en rot, så gjemmesteder er det nok av
Ser i en annen tråd du har at gullfiskene dine er 14 cm store. Da er reker på menyen som snacks garantert!
Dyrt fôr spør du meg.. :p
Gjemmesteder for reker bør være små, som tette planter og mose..

Barber vs reker
Hei.mine gullbarber på 4-5 cm spiste opp 10 kirsebærrrker på 1 time.og den største reka var 2.5cm!
Barbene var helt ville etter de.jakta på de inni plsntene når de fant ut hvor rekrne gjemte seg.så vil abdoøut fraråde barber sammen med reker.platyene.neontetraene og rødhale tetraene derimot brydde seg overhodet ikke om dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap