Berserke eplesnegler..

KJøpte to eplesnegler forleden. Vi har replantet hele akvariet og hadde fått det vedlig fint. Masse flotte planter. Etter første natten var alle vallisneriaene klippet ned. Ettermiddagen etter ble de første bladene på echinodorus argentnensis klippet. Siden har en etter en stilk av disse blitt klippet over. Plutselig ser det nye og flotte invetaret ut som en slagmark....
Sneglene er blitt servert agurk og annet grøntfor, som det også spiser på..

Er dette vanlig oppførsel fra eplesneglene? Eller er de bare ekstremt sulten etter en periode i butikken? Nå har jeg flyttet de over i et annet kar hvor det ikke er så mye planter de kan spise i stykker... Tanken var jo å ha nyttige snegler som skulle hjelpe å holde karet rent.. men vil nå gjerne beholde plantene mine..
Helt normalt. De spiser planter som vi mennesker drikker vann. De elsker det. De bør du ta ut om du vil beholde plantene dine.
er du sikker på at det er eplesnegler, å ikke kjempe eple snegler?? Jeg har begge deler. Di vanlige eplene tar kun en liten smakebit en skjelden gang. Så di er i et beplantet karr. Kjempe eplene derimot gresser ned hele karret på noen dager. Så di får ta til takke med plastikkplanter hos meg.
fiskemilla
er du sikker på at det er eplesnegler, å ikke kjempe eple snegler?? Jeg har begge deler. Di vanlige eplene tar kun en liten smakebit en skjelden gang. Så di er i et beplantet karr. Kjempe eplene derimot gresser ned hele karret på noen dager. Så di får ta til takke med plastikkplanter hos meg.

Damen i butikken sa det var eplesnegler da. Men så jo at det var noe fisk som var feilmerket så kan jo være det er kjempeeplesnegle. Hvordan ser jeg forskjell?
kjempe eplene blir mye større enn di vanlige. Også tror jeg ikke kjempe eplene finnes i så mange fine farger som di vanlige. Går vel mest i gul tror jeg. Også trodde jeg et kjennetegn var plantespisinga:p var iaffal det jeg fikk høre når mine spiste opp alt av grønnt i karet. Da lurte di på om jeg hadde kjempe epler. Vet ikke om no fler spesielle kjennemerker. Men er jo noen snegle eksperter her inne som kanskje vet det. jeg ville bytta di i vanlige epler isåfall, om det viser seg å værd kjempe epler. For du kommer ikke til å kunne ha planter med di. Selv med rikelig med kost, så gafler di innpå rubbel og bit:s litt ergelig.
fiskemilla
kjempe eplene blir mye større enn di vanlige. Også tror jeg ikke kjempe eplene finnes i så mange fine farger som di vanlige. Går vel mest i gul tror jeg. Også trodde jeg et kjennetegn var plantespisinga:p var iaffal det jeg fikk høre når mine spiste opp alt av grønnt i karet. Da lurte di på om jeg hadde kjempe epler. Vet ikke om no fler spesielle kjennemerker. Men er jo noen snegle eksperter her inne som kanskje vet det.:) jeg ville bytta di i vanlige epler isåfall, om det viser seg å værd kjempe epler. For du kommer ikke til å kunne ha planter med di. Selv med rikelig med kost, så gafler di innpå rubbel og bit:s litt ergelig.

Disse er gule da. Ikke kjempestore. 4cm i diameter kanksje. Men aner jo ikke hvor gammel de er...
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap