Pestsnegle/acroloxus lacustris

Har fått ganske så mange av disse i det ene karet mitt og begynner å bli ganske så lei de.
Vanlige skivesnegler klarer jeg å holde under kontrol,l men disse her sliter jeg med å få vekk.
Karet er på vel 30 liter og med 6 voksne jegersnegler i trodde jeg disse skulle ta knekken på de .Men den gang ei,tror ikke de enser de i det hele tatt

Noen som har lykkes med å bli kvitt denne type pestsnegle?
Inaktiv bruker
Mener du sandsnegler?

Jeg oppdaget ihvertfall at sandsnegler dør fort om de får løk eller purre i vannet, jeg hadde plukket ut en hel haug og i bøtten med vann som jeg slengte dem oppi hadde jeg hatt purre. Det var såvidt en liten rest igjen av purren altså, ikke mye. De døde innen 5 min. Men, det er vel ikke smart å ha løk/purre i akvariet kanskje ;P

De sandsneglene har jeg i et lite nanoakvarium med klovnekilli, for der gjør de en god jobb siden klovnkilli kun tar mat fra overflaten og ikke bryr seg med alt som detter nedover på bunnen.

Men, sånne sandsnegler er vanskelig å bli kvitt, men man kan selvsagt tømme ut all sanden og ta i ny sneglefri sand. Men, om du har i planter eller mose fra karret de har gått i så dukker de raskt opp igjen, jeg tror ihvertfall at de kan legge egg på plantene? Virker sånn for jeg tok noen planter fra et karr til et annet og da fikk jeg sandsnegler i det andre karret også.
Nei,det er ikke sandsnegler.
Prøver å legge ut en link på de men dette er jeg ikke flink til

Jippi ,klarte det ,stolt av meg selv nå
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap