Hva kan vi ha i lag med praktbotia?

Vi har et 200 l akvarium , m bla 2 prakt botia , har fått vite at de kan ta eple snegler , hvilke andre levende dyr kan en ha i vårt akvarium?
Vi vil jo ikke at de skal bli spist når de kommer til oss ..
Ang. praktbotia og andre dyr
Alle snegler utenom Malaysisk sandsnegle vil bli spist. Disse har så hardt skall at de får gå i fred. Ellers kan du ha stort sett alle typer fisk sammen med den. Reker og krabber vet jeg ikke om den vil ta, men om jeg skal tippe vil reker bli spist, da de jo har tynt skall.
Tusen takk for svar vi avventer litt ang snegler m.m , har fått sykdom i karet ,
Praktbotia spiser også Malaysiske sandsnegler med liv og lyst så fort de lærer seg teknikken med å suge dem ut av skallet. Det er kulefisk som sliter litt med sandsneglene pga. skallets hardhet. Rent generellt bør du styre unna alt av skalldyr sammen med Botia. Selv om de ikke nødvendigvis spiser opp alle så vil de som oftest plage enhver skapning med skall. Utover det er Praktbotia en fredelig botia som går godt overens med de fleste andre arter om forholdene legges til rette for det.
Tusen takk da får vi ha snegler og reker i det nye , når vi får det
Inaktiv bruker
Hei.
Jeg vet noen som har haimalle og sølvhai med praktbotia. ihvertfall sølvhai skal nok gå bra! scalarer funker også, men da kan du ikke ha sølvhai.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap