Hvilke fisk til kirsebær/sakurareker

Hvilke fisker kan jeg ha sammen med Kirsebær og sakura reker i et 45 liters kar?

Noen som kan komme med et forslag.
Har selv en liten stim stjernedanio sammen med mine Sakura.
eg har guppy,platy,otto,neon tetra og salt og pepper sammen med kirsebær reker det går heilt fint..
dei tar nok litt reke yngel,men det går fint siden kirsebær rekene formerer seg veldigt.så det er alltid noen som vokser opp..
Takk for fine svar, kansje jeg skal prøve meg på guppy igjen...
Eller kanskje velde minivariant, som Poecilia wingei? De konkurrerer også med rekene om algeveksten, men spiser vel litt mindre :o)
Neontetra synes jeg er et veldig dårlig forslag, de skal helst ha ganske surt vann, mens reker bør ha litt høyere Ph sånn at skallet er hardt. Selv ville jeg valgt Poecilia Wingei (Endlers levendefødende).

Emil
Inaktiv bruker
Ja, om man ser bort ifra ph verdien, så er klovnkilli utmerket i et rekekarr, men skal man ha klovnkilliene til å yngle må man være obs på at ph verdien bør være lav for disse - og at reker er noen skikkelige eggtyver) Så det er også noe å tenke på når man holder reker og fisker sammen - om man vil ha yngel, spesielt da på små fisker eller fisker som ikke forsvarer eggene sine, dem blir rekemat.
Verdt å nevne er at flere av disse fiskene vil beite på bunnen av akvariet og ta eventuell rekemat. Jeg foreslo stjernedanio for disse holder seg unna bunnen.
Da får jeg se om jeg velger danio eller guppy. Tror det blir danio, siden jeg har prøvd guppy før, men vi får se...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap