- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Biereker og salg
Biereker og salg
Postet 10.03.11 kl 19:47
Postet 10.03.11 kl 20:01
Postet 10.03.11 kl 20:08
Postet 10.03.11 kl 20:37
Postet 10.03.11 kl 20:52
Har ikke helt planlagt det enda, Må undersøke litt rundtomkring her på forumet og samle litt info.
Har for tiden et 20l med Kirsebærreker som trives og formerer seg som bare det. Men bierekene skal jo være litt vanskeligere ser jeg at det er flere som sier.
Men tenker kanskje 10- 20 liter kan passe fint, og kanskje ha noen mindre akvarier til å skille ut de fineste rekene.
Tenkte også at en startpakke med kanskje 10 reker kan være passende. Kanskje en mnd eller to for å få de til og trives, og hvis jeg er heldig kanskje jeg har yngel allerede etter tre- fire mnd..
Noen som vet hvor lang tid de bruker på å bli kjønnsmodne?
Tips og info om vannverdier, hvilke planter som passer, det beste foret og om annet med rekeoppdrett mottas med takk.
Har for tiden et 20l med Kirsebærreker som trives og formerer seg som bare det. Men bierekene skal jo være litt vanskeligere ser jeg at det er flere som sier.
Men tenker kanskje 10- 20 liter kan passe fint, og kanskje ha noen mindre akvarier til å skille ut de fineste rekene.
Tenkte også at en startpakke med kanskje 10 reker kan være passende. Kanskje en mnd eller to for å få de til og trives, og hvis jeg er heldig kanskje jeg har yngel allerede etter tre- fire mnd..
Noen som vet hvor lang tid de bruker på å bli kjønnsmodne?
Tips og info om vannverdier, hvilke planter som passer, det beste foret og om annet med rekeoppdrett mottas med takk.
Postet 10.03.11 kl 21:14
eg satte opp et akvarie på 10 liter i november i fjor.og etter 5 uker hadde eg oppi 15 red bee reker.men den enne etter den andre døde helt til det var 6 igjen.så etter en stund gjekk den enne reka med egg under.og etter 4 uker var det 20 små yngel som gjekk rundt oppi der.. eg har oppi catappa blader som dei går og spiser av helle tiden.og så har eg oppi litt reke fòr 2-4 ganger i uken.catappa bladene hjelper også mot sykdommer og ham skift.og ukentlig vann skift ca 10 %eller så har eg oppi javamose og en rot..du kan se det på profilen min.her er også litt om fra start til i dag.håper dettte hjalp deg litt..men det er noen rekeeksperter her inne på forumet som kan alt om reker.
Postet 10.03.11 kl 21:30
Postet 10.03.11 kl 21:36