Rekesammensetning

Jeg har gått til innkjøp av et lite kar på 22 liter som jeg skal flytte kirsebærrekene over i.
Jeg lurer på om jeg kan ha andre reker sammen med disse og om det er noen jeg ikke bør ha sammen i det hele tatt.
Kan ja, bør tja?
Det er helt klart andre dvergreker som kan leve sammen med kirsebærreker, men om det er en veldig god ide er en annen sak. Kirsebærreker vil ofte utkonkurrere f.eks. red bee, selv om de hverken dreper hverandre, krysses eller krever veldig forskjellige vannverdier. Så etter en stund er det nok en fare for at du bare sitter igjen med kirsebærreker.

Det er også lurt å unngå å ha reker i samme kar som krysser seg med hverandre. Ikke at det er et veldig stort problem for rekene, men du mister de fine fargene og får en kjedelig mellomting (eller de går mer tilbake til naturfarger etterhvert). Her er en oversikt over rekearter som krysser seg.
Takk for svar.
Ja det var mest kryssing jeg tenkte på men greit å vite om utkonkurrering også. Er ganske fersk på rekefronten så det er mye jeg ikke vet. Trenger absolutt ikke flere reketyper sammen, men det kan jo hende jeg kommer over noen jeg syns er fine.
Grønne reker funker bra sammen med kirsebær, men det spørs om du finner noen veldig fine da
Tilfeldig bekjentskap
© Marius S. Lier
Reklame for plussmedlemskap