Eplesnegler og rekeyngel?

I går da jeg skulle gjøre reint i rekeakvariet så jeg at det krydde av masse små "lopper" Ble litt overrasket og tenkte at jeg hadde fått udyr i akvariet, men under forstørrelsesglass viser det seg at de har rekehaler... Anslår at det kan være 30-40 små kryp... Har tidligere fått, men bare 5 stk da.

Jeg får jo nå ikke gjort reint der på noen uker siden det er sånne små luringer der.

Tenker på å anskaffe meg en eplesnegle som kan holde det tålig reint. De skader vel ikke rekeyngel på noe vis siden de er grøntetende?
Det går veldig fint og ha snegler og reke yngel sammen. Hvordan gjør du rent karet ettersom du ikke får gjort det med yngel i karet?
Ok
Jeg har en kjempestor vase med steiner i bunnen og 10 cm opp. Har ikke filtrering og varme. Kun lys og varme fra luften på badet, og av og til luftpumpe på. Dette har fungert fint før med yngling i karet, men kjedelig når jeg skifter vann en gang i uka. Disse bittesmå rekeloppene på 2mm kan lett følge med vannet da
Tror ikke en eplesnegl vil ha noe å si på vannkvaliteten. Du kan prøve å tre en tynn nylonsstrømpe på slamsugeren, eller det du skifter med, så blir rekene silt vekk.

Evt tømme alt vannet du bytter oppi en finmasket håv, slik at du får fanget opp de små rekene. Det fungerer bra, og det er bare å putte rekene tilbake i akvariet etterpå.
Godt tips
Jeg kan sile vannet gjennom en avklippet nykonstrømpe!
Tilfeldig bekjentskap
© Trygve Buanes
Reklame for plussmedlemskap