Eplesnegler sammen med indisk-kloreke

Er det noen som har prøvd denne sammensetningen?

Jeg har ett kar med bare kloreker (54 liter), lurer på om det kan gå greit å putte oppi noen eplesnegler (disse er godt voksne).
Jeg har eplesneglene i sammen med sverddrageryngler og ancistrus ( 110 liter), det ser ut som at eplene ikke trives noe særlig, de ligger veldig ofte innelokket i skjellene sine,for sverddragerynglene napper på dem hele tiden når de er ute.

Eplesneglene bodde i 54 liters kar tidligere og der la de egg,men etter at jeg flyttet de over i 110 liter`n ble det bråstopp med eggleggingen.....
Det jeg er redd for er at klorekene skal plage sneglene mer enn sverddragerynglene faktisk gjør.

Håper noen som har hatt disse i samme kar kan gi meg noen tips
Mulig dette går, men jeg tror jeg hadde tenkt meg om to ganger. Sjekket litt på disse rekene om hva de spiser :
Spiser det aller meste som havner i akvariet - både grøntfór og annet fór. Rydder også veldig fort opp døde fisk og kan være årsak til slike "forsvinningsnumre". Kan fange og spise små fisk og vil også ta posthornsnegler og pestsnegler.

Men mulig det er andre her på forumet som har testet dette
Jeg testet selv, å det har gått kjempe bra
Jeg har riktignok ikke så mange kloreker,så det er mulig det er derfor det har gått så bra.
Med en gang jeg puttet sneglene over var rekene veldig nysgjerrige,men så fort sneglene forsvant inn i skallet sitt så stakk reka,dette er eneste gangen jeg har sett rekene være nysgjerrige på dem.
Nå ser sneglene i allefall fornøyd ut i motsetning til når de var i karet i sammen med sverddragerynlene. Nå går de frem og tilbake hele dagen lang, når de var i det andre karet lå de på samme sted nesten hele tiden, fordi ynglene nappet på dem hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap