Hvilket skjell er dette?

har et skjell eg lurer på hva er. har ikke funnet det på noen butikker.

skjellet er nå dødt, å kunne tenkt meg flere av det.

er et litt avlangt skjell, men en stor finne som på bildet er stukket ned i sanden.
Har du kjøpt dette i butikken eller funnet det i en elv ol? Hvis jeg ikke tar feil så er vel ferskvannsmuslinger i Norge fredet?
hehe, eg fikk det med akvariet når eg kjøpte det på en dyrebutikk.
så har ikke plukket et fredet skjell
selger trodde det var en kjempe musling eller hva ho kallte det.
Jeg tror ikke du har gjort noe galt, det var ikke ment å fremstille det sånn. Jeg kom bare på det når jeg satt og skrev.
Det ligner veldig på sånne som du finner i Norske elver. Har du søkt på nettet etter kjempemusling? Levde det lenge da du hadde det? Det finns generelt lite info om skjell. Har selv bestilt meg skjell og leter etter info , men det er ikke lett.
Heidi Ingdal
Jeg tror ikke du har gjort noe galt, det var ikke ment å fremstille det sånn. Jeg kom bare på det når jeg satt og skrev. Det ligner veldig på sånne som du finner i Norske elver. Har du søkt på nettet etter kjempemusling? Levde det lenge da du hadde det? Det finns generelt lite info om skjell. Har selv bestilt meg skjell og leter etter info , men det er ikke lett. :-)

hehe.
har søkt litt ja, men finner ingenting som ligner.
nå veit eg ikkje korlenge dette var i akvariet før eg kjøpte det, men eg hadde det ca 1/2 år før det opnet seg, å ble åpent, så når eg tok det opp, var det rensket innvendigt.
Kan det være Hyriopsis bialatus? Den her?
Trond13
Kan det være Hyriopsis bialatus? Den [URLBLOCK1]?

der har du den. tusen takk
Vindm
hehe, eg fikk det med akvariet når eg kjøpte det på en dyrebutikk. så har ikke plukket et fredet skjell :) selger trodde det var en kjempe musling eller hva ho kallte det.

Ta å hør med han på www.akvarietreker.no .. Mulig han veit hva det er, og kan skaffe flere.

Edit: Jeg blir ikke vandt med den reklamen midt i tråden as .. Leser inleggene, tenker det ikke er flere, poster svaret, og så er det en masse under reklamen mogså..

Så beklager. Ignorer denne. Ser du alt har funnet det ut!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap