Rekevennlige filter?

Jeg skal kjøpe et stort akvarie snart, og planer på å gjøre mitt 28l om til et lite reke- og jegersnegleakvarie.

Er de luftdrevne Hagen Biofoam fra Aquamanias trygge om det skulle dukk opp yngel, eller kan yngel bli slukt inn? Ser at Akvariereker også selger fra sera, men de er som oftest litt dyrere på saker og ting...

Tips til andre filter som er reke+yngelvennlige?

Jeg har akkurat kjøpt denne pumpen fra aquamanias og holder på å kjøre den inn.
Har planer om å sette dette inn i rekekaret.
Etter min mening, så ser denne pumpen veldig rekevennlig ut. Filtervatten sitter utenpå å dekker til hele innsuget godt, så tror ikke det vil slippe noen rekeyngel inn
Er helt super både til reke og fiskeyngel. Har brukt flere av disse opp igjennom årene. Selv har jeg funnet ut at jeg liker bedre men det er jo en smaksans

Finnes i flere størrelser alt etter hvor stort karet er.
:)
Sølvi Gullaksen
Selv har jeg funnet ut at jeg liker bedre [URLBLOCK1]

Selges disse i Norge også? (Kommer vel toll på om man handler fra utlandet...)
Hvor store er de i størrelse?
Lille Havfruen
Etter min mening, så ser denne pumpen veldig rekevennlig ut. Filtervatten sitter utenpå å dekker til hele innsuget godt, så tror ikke det vil slippe noen rekeyngel inn ;-)

Godt å høre!
Åse Britt Larsen
[QUOTE=Sølvi Gullaksen] Selv har jeg funnet ut at jeg liker bedre [URLBLOCK1]

Har ikke målene i hodet ,men kan sjekke det opp hvis det er av interesse.
Røret som står opp fra filteret kan kappes hvis det blir for høyt.

Kommer ikke toll på hvis du handler for under 200kr,men porto kan jo blir litt dyr hvis du ikke skal ha mer enn denne pumpen.
Liker denne butikken vedig godt ,har handlet mye der.Bl. annet har de Sera-pumper og som er yngel-sikre, men de har litt mer sirkulasjon enn elefantføtterne.Disse bruker jeg i flere cory-kar der jeg vil at yngerl skal vokse opp sammen med de voksne
Sølvi Gullaksen
[QUOTE=Åse Britt Larsen][QUOTE=Sølvi Gullaksen] Selv har jeg funnet ut at jeg liker bedre [URLBLOCK1]

Har ikke målene i hodet ,men kan sjekke det opp hvis det er av interesse.
Røret som står opp fra filteret kan kappes hvis det blir for høyt.

Kommer ikke toll på hvis du handler for under 200kr,men porto kan jo blir litt dyr hvis du ikke skal ha mer enn denne pumpen.
Liker denne butikken vedig godt ,har handlet mye der.Bl. annet har de Sera-pumper og som er yngel-sikre, men de har litt mer sirkulasjon enn elefantføtterne.Disse bruker jeg i flere cory-kar der jeg vil at yngerl skal vokse opp sammen med de voksne

Vil gjerne vite hvor stort elefantfotfilteret ditt er. De så litt mindre ut enn Hagens
Må kikke nærmere på den nettbutikken Så at prisene på akvarier var billige der. Skulle bodd i Danmark altså :-o
Åse Britt Larsen
Vil gjerne vite hvor stort elefantfotfilteret ditt er. De så litt mindre ut enn Hagens :) Må kikke nærmere på den nettbutikken :) Så at prisene på akvarier var billige der. Skulle bodd i Danmark altså :-o

På ebay(.co.uk) finner du svampfilter for under 3£, totalt med frakt fra asia et sted.

http://shop.ebay.co.uk/i.html?_kw=sponge%20filter&_ds=1&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1
Da har jeg målt så godt jeg kan gjennom akvarieglass

Ser at den som er større bygger mindre i høyden og selve foten er ca. 10-12 cm ,med røret ca. 16-17 cm. men dette kan som sagt deles og gjøres lavere . Dette har jeg gjort på mine ,så målet blir kanskje ikke helt riktig.
Den som er mindre er smalere men høyere, i et 64 liters kar stopper den ca. 10 cm under kanten..

Jeg bruker bare helt vanlig filter med ei nylonstrømpe trukket utenpå.
Funker helt topp!!
Takk
Må finne ut om det kunne passet greit i mitt lille vannhus
Takk
Sølvi Gullaksen
Da har jeg målt så godt jeg kan gjennom akvarieglass ;) Ser at den som er større [URLBLOCK1] bygger mindre i høyden og selve foten er ca. 10-12 cm ,med røret ca. 16-17 cm. men dette kan som sagt deles og gjøres lavere . Dette har jeg gjort på mine ,så målet blir kanskje ikke helt riktig. Den som er mindre er smalere men høyere, i et 64 liters kar stopper den ca. 10 cm under kanten..

Må finne ut om det kunne passet greit i mitt lille vannhus
lovesoul
Jeg bruker bare helt vanlig filter med ei nylonstrømpe trukket utenpå. Funker helt topp!!

Jeg har et innkjørt filter som passer for 20-50l der til kampfisk og otto i dag. Det er det en enkel svamp i og så blåser det ut luft fra slange som henger ut bak akvariet. Får tenkte litt på det. Disse rekene har fått det med å yngle for tiden så må jo nesten ha nylonstrømpe over filteret hele tida da :p
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap