Snegleegg - hvor blir de av?

Har en 17 liters rekekar (kirsebærreker) som også huser endel snegler.
Sammen med dem går også 5 små dronningrasbora.

Har sett at det legges klaser med egg i vannskorpen og på bladene i akvariet.
Men de forsvinner etter kort tid (noen dager).

Hvem er den mest sannsynlige syndebukken?
Kan sneglene spise sine egne egg?
Er det rekene som ønsker variasjon i kosten?
Eller er det dronningrasbora'ene som spiser dem?
Jeg har ingen peiling på dronningrasbora, men hvordan snegler er det du har?
Jeg vet at eplesnegler spiser andres egg ........
Epler spiser ikke egg fra marisa eller sebra epler. Hvis de forsvinner i løpet av en stund så kan det jo hende at de har klekket? har du babysnegler av marisa eller Sebra så spiser de opp eggklasene av en eller annen grunn...men de gjør det. De voksne spiser ikke opp eggklasene til hverandre. Jeg må hver dag jage Marisa babyer og Sebra babyer unna eggklasene til sine brødre og søstre så de ikke skal bli spist opp.
Heidi Ingdal
Epler spiser ikke egg fra marisa eller sebra epler. Hvis de forsvinner i løpet av en stund så kan det jo hende at de har klekket? har du babysnegler av marisa eller Sebra så spiser de opp eggklasene av en eller annen grunn...men de gjør det. De voksne spiser ikke opp eggklasene til hverandre. Jeg må hver dag jage Marisa babyer og Sebra babyer unna eggklasene til sine brødre og søstre så de ikke skal bli spist opp.

Har merket litt av det samme problemet. Men her spiser de ikke selve eggene.. Bare det "slimet" eggene ligger i.. Det er nok noe næring i det "slimet" som er ment for ungene, men som "voksne" unger, også liker å spise..

Jeg tipper det er dronningrasbora som er synderen.. Om eggene da ikke har klekket! .. Husk at "yngelen" er så og si gjennomsiktig når den klekker.. Så kan være vanskelig å se.. Og det kan jo hende 'dronningrasbora' ikke tar eggene, men eter yngelen før skallet blir synlig på dem..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap