Egg av eplesnegle på vift!

Kan eplesneglen legge egg uten att de er befrukta? eller må de være befrukta for att de skal kunne legge egg i det hele tatt?

Her om dagen så fant jeg igjen en eplesnegle som har vært på vift i 14 dager i stua en plass. blant lekene til jentungen fant jeg den faktisk. trodde ikke den var levende men slengte den i en aquabox bare for å se. å i dag til min store forundring så dreiv den å la egg på dekk glasset! noe jeg trodde ikke var mulig!
Har hørt at de kan legge egg uten at de er befruktet
Ok takk for svar da gjenstår det jo bare å se egentlig men jeg har jo mine tvil på att de er befrukta da, siden den har vært så lenge på vift:P
Blir spennende å se om det blir småttinger eller ei
Ja det må jeg si att det skal bli. men da ville jo det bety att hoa har vært befrukta før ho stakk av i fra akvariet å var bort over lengre tid. hvertfall 14 dager om ikke lenger att ho lå sammen med lekene til jentungen. lå faktisk i bunn av duplo kassa:P hehe
å det ble jaggu småttiser av det nå har egga begynt å klekke å de er litt synlige nedi der!
Artig! Eplesnegler kan legge egg uten at de er befruktet ja, men de kan også lagre sperm i lang tid fra de blir befruktet, noe som skjedde i ditt tilfelle Lykke til med de nye småsneglene da!
ja da må jo denne ha gjort det i så fall. for som sagt så har denne sneila vært 3 uker på vift utenfor akvariet:P
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap