Krabber?

Jeg har nettop bestilt et nano akvarie på 40 liter. Dette skal mest trolig bli et plantenano. Jeg har alltid likt reker og skalldyr. Jeg har et rekekar på 65 liter med kirsebærreker og noen fantomtetra. Noe jeg har utrolig lyst på er et krabbe akvarium med en eller annen liten krabbeart hvis det er mulig. Er det noen som har noen tips til hvilke krabber jeg kan ha og hvor man kan få tak i dem? Jeg har sett litt på den nye micri krabben, denne er utrolig kul. Men jeg finner ingen som selger den. Og dessuten trengs det tydeligvis saltvann for at den skal formere seg. Skulle gjerne hatt en krabbeart som kunne formere seg relativt lett. Kanskje slik som reker. Er det noen som har noen tips eller svar så er jeg veldig takknemlig!
Iflg Back to Nature guide til Nanoakvarier (den store sikleboken :o) er det bare en ferskvannskrabbe som er liten nok, Limnopilos naiyanetri. Det står ikke noe om avl der...

I tillegg nevner de Timika-krabber fra Sulawesi, men de blir store står det....
Krabbene må ikke nødvendigvis være så utrolig små. Bare det går ann å ha flere i ett kar slik at de kan yngle. Den kan like godt være 5 cm. Men den bør gå greit i et 40 liters akvarium og den bør kunne yngle. Fins det noen krabber som kan innfri disse kravene?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap