- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Reker
Reker
Hei jeg har noen Sakura reker og Kirsebær reker som går i et 30 L akvarie.
Det jeg lurer på er om de må ha en stabil tempratur i karret?, og evt hva slags temp de liker seg best i...
Lurer litt på filtrering også, liker de sakte strøm eller mye strøm ?
Fant 2 døde reker i går hatt dem nå i litt over en uke, men resten av rekene ser ut til å trives.
Håper noen som kan hjelpe meg mvh fra en nybegynner med reker.
Postet 02.08.11 kl 21:59
Postet 03.08.11 kl 23:50
Regelmessige vannbytter er viktig med temperert vann for at de skal trives.
30 liter er litt vrient for å holde stabile verdier,men som sagt viktig å skifte vann og ikke gi altfor mye mat så det blir forurensing i vannet.
For mye strøm liker de ikke,da blir de blåst avgårde.Mose liker de veldig bra,den kan de sitte og pusse på i all evighet
30 liter er litt vrient for å holde stabile verdier,men som sagt viktig å skifte vann og ikke gi altfor mye mat så det blir forurensing i vannet.
For mye strøm liker de ikke,da blir de blåst avgårde.Mose liker de veldig bra,den kan de sitte og pusse på i all evighet
Postet 04.08.11 kl 00:47
Reker
takk for svar ; )
hjelper mye
hjelper mye
Postet 05.08.11 kl 13:36
Hei!
Du skriver at du har sakura og kirsebærreker sammen. Da har du rota til for deg sjøl. Sakura reker er kirsbærreker som er framavlet pga rødafargen og intensiteten. Og det tar generasjoner for å få fram en fin rødfarge. Kirsebærreker har ikkje den gode rødfargen til sakura rekene. Og disse kan da krysses.
Men det er for sent nå og de har vel paret og fått babyer... Så yngelene blir da krysning og får ikkje så bra kvalitet.
Du skriver at du har sakura og kirsebærreker sammen. Da har du rota til for deg sjøl. Sakura reker er kirsbærreker som er framavlet pga rødafargen og intensiteten. Og det tar generasjoner for å få fram en fin rødfarge. Kirsebærreker har ikkje den gode rødfargen til sakura rekene. Og disse kan da krysses.
Men det er for sent nå og de har vel paret og fått babyer... Så yngelene blir da krysning og får ikkje så bra kvalitet.
Postet 13.08.11 kl 12:45
Endret: 13.08.11 kl 12:47
Reker
ja det var kansje litt dumt.
Men skal ha dem hovedsakelig for å holde orden i akvariet ;d bare de gjør jobben er jeg fornøyd
Ja jeg ser det er 2 - 3 hunner som bærer egg nå, er veldig gul aktig på ryggen.
Men skal ha dem hovedsakelig for å holde orden i akvariet ;d bare de gjør jobben er jeg fornøyd
Ja jeg ser det er 2 - 3 hunner som bærer egg nå, er veldig gul aktig på ryggen.
Postet 14.08.11 kl 17:12
Temp
burte jeg bruke varmekolbe i reke akvariet ?
eler tåler de endringene som skjer ?
eler tåler de endringene som skjer ?
Postet 15.08.11 kl 21:52