Krabbe og fisk

Hei Jeg har ett lite akvarium på ca 20 liter med en malle og blå mikemus platy og en liten leopard krabbe. også har jeg ett større akvarium på 120 liter med masse fisk for eks praktbotia, slangeskinn gurami og panser maller. da lurer jeg på om jeg kan ta fiskene og krabben ut av det lille akvariumet og sette dem i det store tanken går krabben bra sammen med fiskene det er noe store fisker der og en del bunnspisere.
har hørt at krabber ikke gåt bra med kampfisk. jeg har en hunn kampfisk.
håper på svar fort
får han tak i de spiser han dem bør helst ha muligheten for og gå over vannflaten med.

Hva om...
jeg har ikke mulighet til og lage eller kjøpe. ikke nok sand eller plass. noen ideer til hva jeg kan gjøre?
krabben er ikke noe stor er på størrelse med en lillefinger
sett en rot som når akkurat over vannflaten, og senk vannstanden med noen centimeter så han ikke klatrer ut, friske og fine fisker klarer og komme seg unna, og har han nok mat med, så tror jeg ikke at han gidder å prøve
Inntil videre
Vel Takk men jeg bor litt langt unna en dyre butikk som har rot til salgs og jeg har ikke mulighet til og hente en ute.
men jeg har en gullfisk bolle som jeg ikke bruker og inatt la jeg krabben nedi den gullfiskbollen alene går det bra eller kan jeg bare ha nedj der midlertidlig til jeg får kjøpt en rot.
for tingen er at jeg synes det ikke blir nok plass hvis jeg har oppi en rot.
synes bollen passet bra men kanskje denj ikke engner seg og ha krabben oppi den lenge???
håper på svar
Panterkrabben
Trenger ikke å være over vann..De er 100% vanndyr...
Har hatt flere sjøl.

Se bort i fra alt.Leste feil=)

Thomas
Thomas Dørum
Trenger ikke å være over vann..De er 100% vanndyr... Har hatt flere sjøl. Se bort i fra alt.Leste feil=) Thomas

har hatt mange selv og har en enda, de elsker og sitte på rotenover vannflaten, der kan de sitte fryktlig lenge, så må ikke komme her og si de er reine vanndyr, for det er de ikke.
Som sagt
Så leste jeg panterkrabber å ikke leopardkrabber.Har ikke noe erfaring med leopardkrabber.Har hatt panterkrabber...de er 100% vanndyr...

Beklager alt bryderiet=)
Hvis jeg var deg ville jeg tatt alle fiskene ut av 20 literen og over i 120 literen . 20 liter er for lite for fisk. Men du kan la krabben bo der . Ha sand i bånn og hent en stein ute som du koker før du har den den i akvariet. Fyll opp vann til midt på steinen. :o)
Ikke lenger
har tatt de 4 fiskene ut av det lille og ned i det store. men jeg har sluttet med det lille pga tidsmangel. så jeg har tatt krabben i en fiske bolle. jeg tenker og ha en sandtopp i midten av bollen sånn at den får komme seg litt ut av vannet. tror du det går bra?
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap