Krabbe

Hei.
Jeg ønsker meg en leopardkrabbe eller panterkrabbe etter som jeg ikke har noen landandel de kan være på. Hvor kan jeg handle dette?
Jeg har noen fisker fra før: Kileflekkrasboa dverg cicilider, neontetra, asiatisk algespiser og ansictrus.

Jeg hadde også 3 reker som jeg ikke har sett noe av etter den første dagen, mistenker at de er spist, eller KANSKJE grav seg ned om de i det hele tatt greier dette.
Noen tips på reker som går godt sammen med fisk?

Til slutt så ønsker jeg meg muslinger men vet heller ikke hvor jeg kan få tak i disse?

Jeg bor på bislett i Oslo. Akvariet mitt er 110l. Nybegynner
Rekene er mest sannsynlig spist opp. er veldig få reker som går sammen med fisk. da må de i såfall vær såpass store at de ikke passer i munnen på noen. vil tro at de fleste småfisk lar viftereker eller kloreker være i fred.

muslinger kan du bestille på akvariereker.no

til krabber kan du jo kjøpe et litt avlangt akvarium og bygge opp en landdel slik at de har noe å krype opp på. nå har ikke jeg noe erfaring med ferskvannskrabber så noen andre får gi deg et svar, ellers så få du søke litt rundt på forumet om det
krabber vil nok spise fisk, så det er ikke en heldig blanding. vet værtfall at panter krabbe ikke trenger noe landdel.
Panterkrabbe trenger ikke land, så det er ikke noe problem. Men det er en stor sjanse for at du ikke har noen ansictrus dagen etter at krabba flytter inn...
Musling går også dårlig sammen med krabbe.

Ellers bør det gå greit å ha krabbe sammen med fisk, så lenge den får rikelig med mat. En sulten krabbe jakter på ALT, og den er faktisk ganske rask. De fleste fiskene vil være lett bytte nå de sover.

Jeg har en panterkrabbe i et 60L, sammen med en kampfisk og noen platy. Har også 2 panterkrabber i en 120L, sammen med 6 dvergkulefisk og en gjeng SAE. Mater plenty i begge kar, og ingen problem(hvis du ser bort fra at masse mat krever masse slamsuging/vannbytter).

Jeg kjøpte mine krabber på Tropehagen Zoo i Vågsbygd, Kristiansand.
Hvis man skal tro på den info jeg har fått ang muslinger, så er dette forbudt å selge/importere i Norge nå. (Har vist noe med våre egne muslinger å gjøre)
Men kan jo hende noen privat personer ennå har disse?
Men skjell får man kjøpt. På akvariereker.no får man kjøpt gule kuleskjell.
Hmm
Tror jeg skal holde meg unna krabber for nå, til jeg får et nytt akvarie

Men er det noen som har noen reker som kan passe sammen med fisk? opp til 10cm lang fisk
Har skaffet meg en panterktabbe og den går fint sammen med både fiskene og rekene mine. Bryr seg ikke om de,har funnet seg til rette under noen røtter og kommer frem når den får mat. Men det er en liten listig fyr, som på et eller annet hvis klarer å komme seg inn der som filter og pumpe står. Har et juwel akvarium. Så forstår godt du må tape igjen huller og slikt for at den ikke skal rømme. Men forstår ennå ikke hvor den klarer å krype inn der,men prøver å følge med å se om jeg kan se noe. Men den trives og har det bra og godt næringsvett.
Åssen fisk er det det da? Mine amanoreker går superfint sammen med guppy, platy, sebrafisk og ancistrus(de største, ancistrusene, er på 7cm).
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap