Reker i bolle?

Inaktiv bruker
Jeg her en gammel "gulldfiskbolle" 25L som bare står der og støve ned, men så fikk jeg en idè.
Den går ut på og ha reker i bollen. Men jeg vet ikke hvor lurt dette er, så før jeg begynner vil jeg stille noen spørsmål.

1. Går det bra med reker i bolle?
2. Hvis ja hvilke?
3. Hva mer må jeg ha til rekene?
4. Hvor mange kan jeg ha?
5. Får jeg filter til gulldfiskbollen? Må rekene ha filter?

Jeg trener GODE og serriøse råd. Vil det beste for rekene.
Hei!
jeg har nettopp solgt kloreker og jeg hadde dem i en matbolle fordi de ikke kunne være i karet.
Helt til å begynne med så hadde jeg 10 kloreker, vel, så kan man si at jeg har funnet et par døde kloreker på gulvet.
Men jeg vet ikke du får vel høre med noen andre som svarer deg om det går bra
Inaktiv bruker
Jeg kan jo lage et lokktil bollen, Montere lys i lokket. Da hopper dem ikke ut

BTW. Det kom et 2 tall med i L betegnelsen. Det er langt fra 25L ;P Skal stå 5L Bare sånn at dere er klar over det.

Ja, det går sikkert bra
Men pass på at lokket bare er av når du ser på dem.
Inaktiv bruker
Oppi her kunne vell ikke engan Obama ha takket nei til og bo ;D En mosedott og litt bakterieflora så er det vell mulig og ha noen reker oppi?
Men tilbake til mine spørsmål. Går dette an og bruke?

(Begynner og tvile på den lappen som var klistra i bunnen -_- Detter kan da umulig være 5L? :S)
Inaktiv bruker
Jeg kan se på den gjennomgalsset ;D Trenger ikke ta av lokket^^ Da ska jeg begynne og produsere lokk
Jeg har dvergreker i en 10-liter. Jeg skulle gjerne gitt dem litt mer plass, en dag blir det nok det også.

Reker vil gjerne ha et fungerende filter, stabil temperatur og generelt presis det samme som fisk, så det er bare å tenke på det som et akvarie med samme krav. Reker er svært følsomme for kobber og svingende verdier, så det kan være lurt å ha en eller annen form for vannrensemiddel tilgjengelig i tilfelle noe skjer, aquasana, aquasafe, biotopol C (skal vist være spesielt tilpasset reker). Husk også at vannverdiene i så lite vann er vanskelig å holde stabile. Har du tenkt å ikke bruke filter må du bytte vann jevnlig, reker tåler, på lik linje som fisk, ikke amoniakk, nitritt eller høye verdier av nitrat.

Om du absolutt MÅ så kan du ha noen få reker oppi bollen din, men du skal jobbe hardt for at de skal ha det bra, jeg ville ikke gjort det fordi det koster avsindig mye mer tid og energi enn det er verdt, og resultatet kan ikke bli 100% bra for rekene.
Plant en fin plante der, legg i noen fine steiner og putt den på stuebordet som en kul vase. Uten dyr.
Spock
Jeg kan se på den gjennomgalsset ;D Trenger ikke ta av lokket^^ Da ska jeg begynne og produsere lokk :D

Ta et litersmål og sjekk
Inaktiv bruker
Jeg har funnet ut at jeg ikke skal ha reker i bollen Det er det beste for rekene ^^ Skal heller sette en kaktus i den :P Det dekorerer også ;P
Så nå skal jeg invistere i dette http://www.akvariereker.no/reker_akvarie_utstyrspakke_30_liter/P_891 Blir bedre for rekene og mye mindre jobb Men takk for alle gode svar

Kunne fortsatt tenke meg tips og råd om rekene ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Anne H Nielsen
Reklame for plussmedlemskap