Dyre eplesnegler synes jeg

Jeg kikket i dyrebutikken etter eplesnegler, og de skulle ha 49 kr for sneglene sine. Omtrent 2-3 cm store sneglehus på dem. helt vanlige gule.

Men jeg syntes det var dyrt jeg, iallefall om man skal ha mer enn et par stykk. Er dette vanlig pris for eplesnegler??
Har sett eplesnegler til nærmere 100 lappen!!
Så ja, rundt en 50 lapp er normal pris i butikk....
Det er vanlig butikkpris mange steder, men ser du på rubrikk finner du sneger til 10 kr stk og i alle farger
Er snegler flokkdyr? Hvor mange bør de være i et akvarium? Er det bare kjempe eplene som spiser planter? Det er en god stund siden jeg hadde snegler, og mener at det var noen jeg kjøpte som jeg angret veldig på for de spiste planter til den store gull medaljen.
hehe ja eg fekk sjokk selv, va i dyrebutikken og såg dem hadde store epplesnegler, spurte om pris og tror det var rundt 170-180kr dem skulle ha for 1stk hehe.
hadde forventa at dem skulle si rundt 10-30kr i og med prisen ligger på rundt 10kr privat når det selges her og sån hehe.
Det er jo alt for dyrt ! de er umulig så dyre å kjøpe inn, blir rart når man setter samme pris på helt vanlige eplesnegler som på spesielle fisker. hadde det vært rosa og blå og stripete osv snegler, så kunnej eg forstått at de kostet litt mer. Men helt gule, er jo vanlig standard farge da.

Men de er søte, så det blir nok et par snegler kan jeg tenke meg.
sessan
Er snegler flokkdyr? Hvor mange bør de være i et akvarium? Er det bare kjempe eplene som spiser planter? Det er en god stund siden jeg hadde snegler, og mener at det var noen jeg kjøpte som jeg angret veldig på for de spiste planter til den store gull medaljen.

Vanlige eplesnegler spiser ikke friske planter, de spiser det som er dødt på planten. Jeg syns snegler som er flere sammen er mere aktive. Så jeg tror de trives best når de er flere. Men tror ikke det er sånn at de MÅ være flere. Tror ikke en snegle tenker så mye over om den er alene eller ikke.
80 kroner
har jeg sett for voksne, gule.

Jeg gir bort til dem som henter (se rubrikk). Skjønt mulig du bor for langt unna.

Beklager om dette virket som reklame, men jeg tenkte ingen skade var gjort når det er ting som gis bort.
Husk at butikken skal betale leie for lokalet, strøm, lønn til de som jobber der osv. Skal de tjene noen penger, må de ta den prisen.
Mange butikker har enten 39,- eller 49,- uansett type snegle per stk.
Noen har høyere priser. Men tror ikke jeg har sett snegler til mindre en 39,- i vanlig butikk.
Må tenke på å mye det koster å drive en butikk. De må ha mer penger inn for å holde alt som skal ha penger kontra en nettbutikk eller privatperson.
Dette gjelder forsåvidt alt de har i butikken.
Privat er privat og butikk er butikk. Husk også på at mange butikker har garanti, om fisker dør innen 8 dager får du ny fisk ved framvisning av kvittering, fisken og vannprøve. Vet ikke om garantien også gjelder på snegler :o)
Garantien gjelder også for snegler her på Orkanger i alle fall. Selv om mine snegler aldri er innom karene i dyrebutikken så får jeg igjen snegler som dør innen 8 dager. Etter siste igleinvasjon så får jeg 12 snegler gratis.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap