Kan snegler sendes på denne tiden av året?

Jeg tenker på dette med å sende snegler.
Kan man sende dem hele året, eller blir det for kaldt nå på vinteren? Hvordan pakker man de inn så de ikke fryser? Hvor stor er dødeligheten når de sendes? Jeg ser at mange ikke sender i det heletatt, og det er vel kanskje en grunn til dette?

Jeg har nemlig lyst på noen eplesnegler, men gjerne i ulike farger, for butikken selger bare gule. Men så har jeg jo ikke lyst til at de skal lide og fryse. Så jeg vet ikke helt hvor bra det er å få dem i posten?

jeg fikk noen i posten for noen år siden, men jeg husker ikke når på året dette var, eller hvordan det gikk med de. Men en del levde iallefall.
Om sneglene er pakket inn i heat pack så går det fint få i posten..
Har lest flere steder at de bør ikke sendes når tempen er unde 5 grader om natten. Hvis ikke må de sendes med heatpack som fordyrer det hele ganske mye.
Skriv inn eplesnegle i søkefeltet og da får du opp nederst på den siden som popper opp hvor mange annonser det er med det, se igjenom og finn noen som sender.
Lykke til
Huff det er jo ganske kjølig nå , så jeg vet sannelig ikke.

Hva er heat pack for noe?
Jeg bestilte på denne tiden av året ifjor, og det gikk helt fint!
Tror jeg bestilte av Heidi Ingdal her på forumet, hun har masse erfaring, så det går nok fint!
husker eg har fått tilsendt eplesnegler i november uten noe dødsfall, i vandelig bobleplastkomforlutt. så burde gå greit, lever dem på posten fremfor og hive dem i rød postkasse så dem får vere innendørs, det er egentlig ikke så mye dem er utendørs, dem får vel eit reise på eit fly eller med bil og fere innom posten igjen før dem blir levert ut om morgenen i postkassa, men man bør vel hente dem inn med en gang posten kommer.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten (ikke lenger den svarte fargen i halen)
Reklame for plussmedlemskap