Reker

Kan Røde og svarte krystallreker vere i samme akvarium som kirsebærreker og red bee reker?
Her er ein kryssningstabell der kan du se va som går ilag, ser ut som crystal ikke kan gå ilag med red bee da dem tilhører bireke familien.
Krystallreker og biereker er egentlig samme reke, bare at bierekene har mer hvitt. Setter du disse sammen, så har du plutselig bare krystallreker, så det er det ingen vits i. De kan gå sammen med kirsebær, men det er fare for at krystallrekene blir utkonkurert på sikt siden kirsebærene yngler lettere.

(Og spør videre i denne tråden, for det blir bare rot om du lager en ny tråd for hvert nye spørsmål om det samme)
sissimor
Krystallreker og biereker er egentlig samme reke, bare at bierekene har mer hvitt. Setter du disse sammen, så har du plutselig bare krystallreker, så det er det ingen vits i. De kan gå sammen med kirsebær, men det er fare for at krystallrekene blir utkonkurert på sikt siden kirsebærene yngler lettere. (Og spør videre i denne tråden, for det blir bare rot om du lager en ny tråd for hvert nye spørsmål om det samme)

Tusen takk for raske svar da skal eg ha red bee rekene for seg
Du kan ha svarte og røde krystallreker sammen, det blir ikkje blandingsreker eller stygge reker. Du får enten rød eller svarte unger.

Noen har svarte krystallreker med røde krystallreker for å få fram yngel med bedre solid hvitt farge, men neste generasjon unger får da litt røde unger og noen svarte unger.

Video fra youtube:http://www.youtube.com/watch?v=h-4V3z5lsMY

Håper du fikk svar på det du spurte om..
Tommy Tran
Du kan ha svarte og røde krystallreker sammen, det blir ikkje blandingsreker eller stygge reker. Du får enten rød eller svarte unger. Noen har svarte krystallreker med røde krystallreker for å få fram yngel med bedre solid hvitt farge, men neste generasjon unger får da litt røde unger og noen svarte unger. Video fra youtube:http://www.youtube.com/watch?v=h-4V3z5lsMY Håper du fikk svar på det du spurte om..

Tusen takk ja eg fikk svar på allt)
sissimor
Krystallreker og biereker er egentlig samme reke, bare at bierekene har mer hvitt. Setter du disse sammen, så har du plutselig bare krystallreker, så det er det ingen vits i. De kan gå sammen med kirsebær, men det er fare for at krystallrekene blir utkonkurert på sikt siden kirsebærene yngler lettere. (Og spør videre i denne tråden, for det blir bare rot om du lager en ny tråd for hvert nye spørsmål om det samme)

I mine akvarier har jeg opplevd at det motsatte skjer. Det er kirsebærrekene som blir utkonkurrert, da Krystallrekene er mer agressive og yngelen vokser raskere. Fra å ha ca. 100stk kirsebærreker, til under 20stk etter å ha puttet i 5 stk krystallreker som ble 400stk. (Det tok lang tid og over flere generasjoner).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap