Snegler og reker?

Lurer på og gå til innkjøp av en Asiatisk jegersnegle,for og kvitte meg med en bunke uønskede pestsnegler i en 30.L som er befolket av reker.
Vil bruke dette Akvariet til kun reker og alle de bittesmå pestsneglene som dukker opp,er jo umulige og bli kvitt for hånd.
Men vil en Jegersnegle være en trussel mot reker eller eventuell rekeyngel,når den er ferdig forsynt med alle sneglene?

Kan ikke se at de pestsneglene jeg har i karet nå er til hinder for rekene,med unntak av når det mates og de krangler om maten,men er greit og høre andres erfaringer med snegler og reker,da jeg vil prøve meg på andre typer reker senere.
Den jeg har nå,er Kirsebærreker.
Jeg hadde grønne reker sammen med jegersnegler før. Det gikk helt greit.
Har kikka i Håvard Støre sine karr og der løp en milliard kirsebærreker fint sammen med en god mengde jegesnegler, så ut til å gå heeelt utmerket ja. Og han har holdt på med reker i lang tid.
Animorpher
Men vil en Jegersnegle være en trussel mot reker eller eventuell rekeyngel,når den er ferdig forsynt med alle sneglene?

Har du egentlig tenkt over spørsmålet der? Kan du egentlig se for deg en treg snegle greie å jakte på, innhente, og fange en lynkjapp reke...?

Svaret er; nei, en snegle kan aldri være en trussel for en reke, som i at de kan spise dem eller noe.

Snegler og reker går fint sammen. Bare pass på at sneglene også får mat, når pestsnegle-bestanden er ryddet av veien. Det vil vel ta tid, men etterhvert blir det til at jegersneglene må ha en matkilde etter at pestsneglene er utryddet.
mona o
[QUOTE=Animorpher] Men vil en Jegersnegle være en trussel mot reker eller eventuell rekeyngel,når den er ferdig forsynt med alle sneglene?

Har du egentlig tenkt over spørsmålet der? Kan du egentlig se for deg en treg snegle greie å jakte på, innhente, og fange en lynkjapp reke...?

Svaret er; nei, en snegle kan aldri være en trussel for en reke, som i at de kan spise dem eller noe.

Snegler og reker går fint sammen. Bare pass på at sneglene også får mat, når pestsnegle-bestanden er ryddet av veien. Det vil vel ta tid, men etterhvert blir det til at jegersneglene må ha en matkilde etter at pestsneglene er utryddet.

Har sett at det ikke er så mye fart i sneglene ja,men noen av rekene mine er ganske så trege selv,har sett de ståendes og spise/røre rundt i underlaget uten og reagere på at en snegle eller to holder på og krasje med de.
Er vel en heller overnervøs nybegynner,så jeg stiller heller litt dumme spørsmål en gang innimellom,enn og teste det ut i praksis.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap