Hvor ofte mate reker?

Jeg har to godt innkjørte 19 litere med reker. Der er mose og vatt på filterinnsug som de peller på. Ellers er karene fine i betydning av lite alger..20 reker i hver kar og det yngles. Hvor ofte bør de få rekepellets o.l?
Selv forer jeg sjeldent da rekene har mye alger å spise.
Hvor ofte er sjeldent? Vet at overforing kan være farlig, men kan reker rett og slett sulte i hel i et godt innkjørt rekekar... lurer også på om catappa blader er mat eller om det bare er supert å peller på?
prøv deg fram og finn en balanse, rekene skal spise opp maten på ca 10 minutter hvis du forer med rekepellets. gi først 3 en dag og ser du at alle ikke får så gi litt mer, jeg foret mine reker ca 10 pellets annanhver dag, men da hadde jeg jo en 54L stappfull med kissebær reker og red\black bee.
jeg hadde ALLTID et capalla blad oppi så de hadde noe å putle på.
foret også med bitte litt røde mygglarver og artemia en gang i uken =)

har du 10 reker holder det vel med 1-2 pellets hver 3 dag :P det spørs egentlig veldig mye på mengden reker.
Bare 20 reker i hvert kar trenger ikke mye mat, det er iallefall sikkert. Et halvt flak pr reke et par ganger i uka, kanskje. Du trenger iallefall ikke mate hver dag.
Reker beiter på usynlig "aufwuchs", biomatte, som vokser på alt inventar (inkl planter) i et akvarium. Det er der de får hoveddelen av sin mat fra.

Jeg syns rekene mine pleide å sette mer pris på flakfôr enn sånne kuler som liksom skal være "shrimp pellets" (jeg prøvde flere forskjellige rekefôr). Jeg kjøpte til slutt grøntfôr i flak av en type som het Omega One Super Kelp, men regner med at et hvilket som helst grøntfôr i flak vil gjøre nytten. Super Kelp (som betyr "super tang") inneholder iallefall tang, og det skal visst være bra. Det var superpopulært hos rekene mine iallefall!

ETTER REDIGERT;
fant en norsk nettbutikk som har det; Super Kelp hos reefshop.no

Nå skal jeg kjøpe en boks
Inaktiv bruker
Jeg bruker å gi dem 1 pellet hver med 3 dager mellomrom.
De finner stadig noe å knaske på.
Takk for svar! Var bare at sist de fikk pellets var de så ivrige at jeg var redd de var helt utsultet, var da sikkert gått et par uker uten foring. Utrolig til luktesans de har! Gjelder forresten jegersneglen min også, den snur straks snabelen sin mot tabletter jeg slipper nedi. Rekene er så søte der de sitter i hvert sitt hjørne og tvilholder på pelletsen sin at faren for overforing er litt stor...heretter er det en og en pellets og 10 minuttsregelen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap