Bli kvitt snegler?

Har samlet alle fiskene mine 19 stk. i min 300 liter. Nå står 100 literen tom, med unntak av mange snegler. Hvordan bli kvitt disse på en human måte?

Glad for svar
Inaktiv bruker
Hvilken human måte? Du kan jo ta å putte en dvergkulefisk i 100L ern. De elsker snegler, eller så kan du ta vare på sneglene. Du kan gi dem bort, eller knuse dem med hammer kanskje koke dem (Kok opp vannet først). er MANGE måter å gjøre det på.
Pestsnegler mener du? Den type snegler får du ikke utryddet ved å plukke dem iallefall. Det ligger egg og babysnegler overalt som du ikke ser.

Var meningen med å flytte fiskene at du skulle utrydde sneglene? Du kan jo prøve sneglegift da, som eSHa Gastropex. Jeg har aldri brukt den, så jeg kjenner ikke effekten av den. Kanskje andre har prøvd og kan fortelle om resultatet?
Inaktiv bruker
hva med å ha MYE salt i vannet? Da dør de men tar du ut plantene er det garantert snegler der.
Asiatisk jegersnegle, Anentome helena, fungerer ypperlig. Sett inn en liten gruppe, så forsvinner pestsneglene fort. Her hos meg har jeg dem i flere kar, og det er helt fritt for uønskede snegler. Og når det er tomt for snegler spiser jegersnegler vanlig fiskefôr og rester, som andre snegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap