Langvarig hvil?

Hei!
Har oppdaget at eplesneglene mine bare ligger helt stille, lurer på om de har en "langvarig hvil" har sett dette før men de har ikke "sovet" så lenge da.
Takker for alle svar og håper dere vil hjelpe
Helt normalt De chillern

Takk for svar!
Jeg er litt urolig for de har ligget der i fire dager i morgen
Dult borti skallet med fingern, om "lokket" på snegleskall åpningen er tett lukket, så lever snegla. Om det henger litt slappt ut så bør den lukke det når du dulter borti den. Om den ikke beveger seg nå du rører den og henger slapp ut av skallet så kan det muligens bety at den er syk/død. Men det er alltså helt normalt at det slapper av ganske så lenge
Dersom du tar opp snegla og den er død, så kjenner du det fort på lukta! Det er en lukt du aldri kommer til å glemme.

Fikk 1/3 til å røre seg sent igår.
Hva gjør jeg om de er døde,
Skal jeg kaste de i do?
Hvis de er døde slipper snegla huset sitt, og innmaten kommer ganske lett ut. Hvis de er døde så må kaste dem, for hvis ikke så råtner de og da lukter hele tanken død snegle og så kan du kan få nitrittproblemer..
Jeg hadde et par snegler som døde, kasta dem i matsøpla - men måtte rett ut me den søpla for den lukta hadde nok snart spredt seg :/

Men hvis de ikke lukter ille, så sover de bare. Det er helt normalt. De kan ligge stille kjempelenge! Det er ikke akkurat snakk om en mild lukt når de dør.. så du merker det nok =)
Tror ikke du skal bekymre deg!

Ok.
Nå er 3/3 oppe og går så jeg tenker nok at denne tråden stopper her
Takk for alle dere som har svart
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap