Kan kirsebærreker gå uten

har tengt å starte opp et litt mindre akvarium som det skal være kirsebærreker oppi men trenger disse pompe/luft i vanne? og varme kolbe?

jeg har et kar på 10 liter som jeg har kirsebær reker i. Bruker varmekolbe og pumpe. Luft pumpe er vel ikke nødvendig
jeg skjøner ikke helt hva du mener trenger disse en "sukker biddd" som det kommer luft av i vannet?
fish lover
jeg skjøner ikke helt hva du mener trenger disse en "sukker biddd" som det kommer luft av i vannet?

nei det trenger de ikke. Viktigste er vel varmekolben for å holde stabil og rett tempratur
Inaktiv bruker
Du må ha filter, Varmekolbe er ikke 100% nødvendig, da det gjærne blir for varmt for rekene og da sprekker dem.
Luftbobbler trenger du heller ikke, men et greit lite filter er veldig bra og ha.
Kirsebær-reker kan dø av nitritt-forgiftning akkurat som fisker kan, så JA, de trenger en filterpumpe i akvariet. En innkjørt en, altså en som har stått til innkjøring i minst fire til fem uker. Filterbakterier oppstår ikke over natta, det tar tid før de finnes i tilstrekkelig antall i filtermaterialet.

En luftpumpe som bare sprer luftbobler ut av en sukkerbit, er ikke nødvendig.
Den vanlige filterpumpen skal plasseres sånn at utblåset fra den skaper bevegelse i vannoverflaten, og det er nok til at det blir oksygen i vannet.
Bruker ikke filter i 40 litern min med Red Bee, de greier seg helt fint. Bytter vann sånn rundt 4 - 5 uker. Har ikke hatt no nitritt i det mens jeg har hatt det kjørende slik i 6 mnd.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap