Hva heter disse sneglene?

Kjøpte de på dyrebutikken men fikk selvfølgelig ikke med meg hva de het.
Enten brun eplesnegle eller kjempe eplesnegle.
Om det er brun eplensegle er alt i orden, om det er kjempe eplesneglen, så bør du holde et godt øye med plantene dine. Disse spiser alt grønnt, til og med anubias...
Dette er en vanlig eplesnegle. Tipper det er blanding mellon gul og rosa. Da får de gjerne denne gyldne fargen som jeg syns er så nydelig. Hvis du får yngel fra disse så vil du få rosa og gule barn..muligens lilla også. Men du kan også få den fargen de har i tillegg. Du har i alle fall en hoe der. Lykke til
Kjempe eplene har helt andre farger på kroppen. Så det er det garantert ikke.
Sorry
Ikke for og kuppe tråden her, Men jeg har også noe eplesnegle greier, De har fulgt karet og det er sikkert en 50-60 oppi de forskjellige karene her nå, I alle str, Men det jeg lurer på, ALLE er lysgule, Er det kjangs for at dette kommer med andre fargevarianter på avkom? ER HELT GRØNN PÅ SNEGLER HER.
Ja hvis de er helt lyse gule så kan de komme i andre fargevarianter. Hvite og lyse rosa er mest sannsynlig.
Hvis alle er lysegule og til nå bare har produserte flere lysegule, er det vel større sjanse for at det fortsetter å komme lysegule? Og temmelig liten sjanse for at det kommer andre farger?

Det kommer helt an på hvor gule de er. Er de vanlige eplesneglegul så vil det mest sannsynlig komme bare gule, men er de lyse gul så er de krysset med en annen farge som f.eks hvite eller rosa. Når han sier lys gul da går jeg ut ifra at de er krysset med andre farger for vanlige eplesneglegul er ikke lys gul men ganske kraftig gul...knotete forklaring...Hvis ingen av de lyse gule har antydninger til rosa eller lilla striper så er det mest trolig krysset med hvite.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap