- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Reker og yngel?
Reker og yngel?
Postet 03.12.11 kl 12:07
Postet 03.12.11 kl 12:11
Postet 03.12.11 kl 12:42
Postet 03.12.11 kl 16:32
Sakura reken er en avlesform av Kirsebærreken, som har en intensiv dekkende rødfarge som særlig hos hunnen er langt mer intensiv en hos den vanlige Kirsebærreken. Men selv hannene viser en vakker rødfarge hos denne arten, selv om hannen alltid er langt mindre intensiv utfarget. Sakura reken er ofte noe mindre en den vanlige Kirsebærreken men holdes ellers under samme forhold. Den er fortsatt nok så sjelden men meget lett å drette og noen få blir ofte raskt en større stim.
Kirsebær reke er en hardfør reke, som er den vanligste reken vi finner i norske akvarier. Den er meget lett å drette og noen få blir ofte raskt en større stim. Hunnene er mest bedre utfarget og større en hannene. Noen får også en lys stripe på ryggen. Hunnen bærer frem opp mot 40 egg hver 5 – 6 uke og eggene har ofte et intensiv gul- eller grønnfarge. Ungene er nok så transperang farget til å begynne med og er først som voksen riktig utfarget. Kirsebærreken viser først sin fulle rødfarge når det trives. Slik er det lett å fastslo om den trives eller ikke.
Det er vel kun smak og behag hvem man vil ha. Personerlig så ville jeg gått for Kirsebær reker siden jeg syns dem er finere enn sakuraene.
Kirsebær reke er en hardfør reke, som er den vanligste reken vi finner i norske akvarier. Den er meget lett å drette og noen få blir ofte raskt en større stim. Hunnene er mest bedre utfarget og større en hannene. Noen får også en lys stripe på ryggen. Hunnen bærer frem opp mot 40 egg hver 5 – 6 uke og eggene har ofte et intensiv gul- eller grønnfarge. Ungene er nok så transperang farget til å begynne med og er først som voksen riktig utfarget. Kirsebærreken viser først sin fulle rødfarge når det trives. Slik er det lett å fastslo om den trives eller ikke.
Det er vel kun smak og behag hvem man vil ha. Personerlig så ville jeg gått for Kirsebær reker siden jeg syns dem er finere enn sakuraene.
Postet 03.12.11 kl 16:51
Postet 03.12.11 kl 20:47
Postet 03.12.11 kl 20:50
Postet 03.12.11 kl 20:53
Endret: 03.12.11 kl 20:56
Postet 04.12.11 kl 12:31