Eplesnegle

eplesneglen min flyter bare rumdt noe eg har lest ett det er helt normalt. men om man ser nøye etter på sneilen så ser man det kommer sivende ut litt hvitt fra huset. noen som et hva dette kann vere og hva er grunn?
Du får ta han opp og lukte på den. Du kjenner det på lukta hvis den er død. Lukter det ingenting så prøv å trekk i døra for å se om den trekker seg inn. Snegler gjør ifra seg de også , så det kan komme litt av hvert ut fra sneglene.
har nå tatt denn opp og loktet men kjente ikke noe spesiell lokt. "dra" i lokket fikk eg ikke til for lokket er en stubb inne i huset.prøvde forsiktig og pirke på det men ingen reaksjon men når eg puttet snegla i vann igjenn kom det ennå mere hvit ut...
Inaktiv bruker
Kanskje den er "Sjøsyk" av og flyte rundt? ;P
hm, nei hvem vet, du får vente og se.
hehe kansje det ;P men ser nå att denn har trekt seg ennå lengere inn i huset sitt..
Ville kanskje lagt den over i noe annet med akvarievann. Sånn i tilfele den er syk eller holder på å dø, så forurenser den da iallefall ikke hele akvariet.
Prøv å ta den ut og legg den på en tallerken. Mange er nysgjerrige og vil komme ut for å se hva som skjer. Er den stor? Nettopp fått den?
Dette hvite kan være at den har vært i kontakt med noe giftstoff og prøver å skille det ut. Snegler produserer slim for å kvitte seg med ulumskheter.
Jeg har sett når jeg har iglebehandlet snegler så har de som har fått mye salt på seg laget slim med noe hvitt i seg, og det kan være bobler i det.
Har den vært på benken som har blitt vasket med jif kjøkken f. eks så kan dette skje.
Det er viktig at alle flater som snegler skal oppholde seg på er rene. Jeg skyller alt med rent vann før jeg har sneglene på f. eks en tallerken. Man kan også se om hjerte slår. Det ser du på sneglas venstre side. Hjertet sitter midt imellom "rumpa" som sitter nedpå døra og åpningen.
Her har jeg markert hvor hjertet ligger. Hvis skallet er ganske gjennomsiktig så ser man godt hjertet slår. Når man sender snegler og ser på hjertefrekvensen de har når de blir pakket ut, så er den veldig lav, det er fordi de går inn i en komalignende tilstand.
røvde og se men så ikke noe. kan prøve legge denn på benken og se.. men det er små hull i toppen på huset og når eg to det opp og så på det så ser mann att huset er fylt med vann man ser vannet igjennom døra og. er dette riktig?
Nei dette er ikke riktig...du får bare vente noen dager å se.
denn er død. ganske sikker på det.
Anett21
denn er død. ganske sikker på det.

Ja hvis den ikke reagerer på noe og det er hull i skallet på den så tror jeg ikke det er mye håp dessverre.
nei tror ikke det eg heller denn var sånn da eg kjøpte denn fra dyrebutikken og så denn har nokk vert død en stund...
Men stinker den ikke da?? er det ikke sånn at når de er døde så stinker de?
sessan
Men stinker den ikke da?? er det ikke sånn at når de er døde så stinker de?

Det tar noen dager før de begynner og lukte.
har luktet på denn men lukter ingen ting. men tror att denne snegla har vert død lenge så det ikke er igjenn noen ting av denn i huset. bare lokket. iogmed att det er hull i huset så tror eg snegla har råtnet og blitt med ut gjennom de hulla?!? så tror ikke det var noen snegle i denn da eg kjøpte denn, selv om hu i butikken mente det var en i denn... kansje det var rester av hu som komm ut av huset da eg kjøpte denn?!? det hvite som komm ut av huset?
Anett21
har luktet på denn men lukter ingen ting. men tror att denne snegla har vert død lenge så det ikke er igjenn noen ting av denn i huset. bare lokket. iogmed att det er hull i huset så tror eg snegla har råtnet og blitt med ut gjennom de hulla?!? så tror ikke det var noen snegle i denn da eg kjøpte denn, selv om hu i butikken mente det var en i denn... kansje det var rester av hu som komm ut av huset da eg kjøpte denn?!? det hvite som komm ut av huset?

Ja det kan være mulig. Var den stor? Det lønner seg ikke å kjøpe store snegler på dyrebutikken, de har kort levetid i og med at de er voksne allerede når du kjøper de.
Det var synd at det skulle gå sånn da. Men kjøp heller privat og når de er ca 1-2 cm store for da får du med deg hele oppveksten til snegla og du har den myyyyye lenger. Mange annonser her inne som snogler snegler.
Inaktiv bruker
Hvor fort vokser de egentlig? Gjennomsnittlig.
ja denn var ganske stor så den var sikkert gammel. men fikk 3 nye i dag fra dyrebutikken iogmed den eg kjøpte var død. de er bare små da har også kjøpt noen posthorn sneiler. men så var det er spm til. palettciklidene mine driver og napper på de. skader de dem eller greier sneglene og jemme seg så de ikke blir skadet?
og kan de bli plaget så mye att de ikke kommer ut fra huset sitt igjenn?
Anett21
ja denn var ganske stor så den var sikkert gammel. men fikk 3 nye i dag fra dyrebutikken iogmed den eg kjøpte var død. de er bare små da :) har også kjøpt noen posthorn sneiler. men så var det er spm til. palettciklidene mine driver og napper på de. skader de dem eller greier sneglene og jemme seg så de ikke blir skadet? og kan de bli plaget så mye att de ikke kommer ut fra huset sitt igjenn?

Det var bra du fikk nye.
Paletter kommer til å ta knekken på sneglene dine så håper du har et annet kar å ha de i. Snegler er delikatesse for palletter og alle ciklider forøvrig.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap