- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Eplesnegle
Eplesnegle
Postet 05.12.11 kl 17:09
Postet 05.12.11 kl 17:48
Postet 05.12.11 kl 18:15
Inaktiv bruker

Kanskje den er "Sjøsyk" av og flyte rundt? ;P
hm, nei hvem vet, du får vente og se.
hm, nei hvem vet, du får vente og se.
Postet 05.12.11 kl 18:17
Postet 05.12.11 kl 23:32
Postet 06.12.11 kl 19:57
Prøv å ta den ut og legg den på en tallerken. Mange er nysgjerrige og vil komme ut for å se hva som skjer. Er den stor? Nettopp fått den?
Dette hvite kan være at den har vært i kontakt med noe giftstoff og prøver å skille det ut. Snegler produserer slim for å kvitte seg med ulumskheter.
Jeg har sett når jeg har iglebehandlet snegler så har de som har fått mye salt på seg laget slim med noe hvitt i seg, og det kan være bobler i det.
Har den vært på benken som har blitt vasket med jif kjøkken f. eks så kan dette skje.
Det er viktig at alle flater som snegler skal oppholde seg på er rene. Jeg skyller alt med rent vann før jeg har sneglene på f. eks en tallerken. Man kan også se om hjerte slår. Det ser du på sneglas venstre side. Hjertet sitter midt imellom "rumpa" som sitter nedpå døra og åpningen.
Dette hvite kan være at den har vært i kontakt med noe giftstoff og prøver å skille det ut. Snegler produserer slim for å kvitte seg med ulumskheter.
Jeg har sett når jeg har iglebehandlet snegler så har de som har fått mye salt på seg laget slim med noe hvitt i seg, og det kan være bobler i det.
Har den vært på benken som har blitt vasket med jif kjøkken f. eks så kan dette skje.
Det er viktig at alle flater som snegler skal oppholde seg på er rene. Jeg skyller alt med rent vann før jeg har sneglene på f. eks en tallerken. Man kan også se om hjerte slår. Det ser du på sneglas venstre side. Hjertet sitter midt imellom "rumpa" som sitter nedpå døra og åpningen.
Postet 06.12.11 kl 21:09
Postet 06.12.11 kl 21:15
Postet 07.12.11 kl 16:34
Postet 07.12.11 kl 19:13
Postet 07.12.11 kl 19:57
Postet 07.12.11 kl 20:08
Postet 07.12.11 kl 20:16
Postet 07.12.11 kl 20:37
Postet 07.12.11 kl 21:54
har luktet på denn men lukter ingen ting. men tror att denne snegla har vert død lenge så det ikke er igjenn noen ting av denn i huset. bare lokket. iogmed att det er hull i huset så tror eg snegla har råtnet og blitt med ut gjennom de hulla?!? så tror ikke det var noen snegle i denn da eg kjøpte denn, selv om hu i butikken mente det var en i denn... kansje det var rester av hu som komm ut av huset da eg kjøpte denn?!? det hvite som komm ut av huset?
Postet 07.12.11 kl 23:53
Anett21har luktet på denn men lukter ingen ting. men tror att denne snegla har vert død lenge så det ikke er igjenn noen ting av denn i huset. bare lokket. iogmed att det er hull i huset så tror eg snegla har råtnet og blitt med ut gjennom de hulla?!? så tror ikke det var noen snegle i denn da eg kjøpte denn, selv om hu i butikken mente det var en i denn... kansje det var rester av hu som komm ut av huset da eg kjøpte denn?!? det hvite som komm ut av huset?
Ja det kan være mulig. Var den stor? Det lønner seg ikke å kjøpe store snegler på dyrebutikken, de har kort levetid i og med at de er voksne allerede når du kjøper de.
Det var synd at det skulle gå sånn da. Men kjøp heller privat og når de er ca 1-2 cm store for da får du med deg hele oppveksten til snegla og du har den myyyyye lenger. Mange annonser her inne som snogler snegler.
Postet 08.12.11 kl 18:47
Inaktiv bruker

Hvor fort vokser de egentlig? Gjennomsnittlig.
Postet 08.12.11 kl 19:42
ja denn var ganske stor så den var sikkert gammel. men fikk 3 nye i dag fra dyrebutikken iogmed den eg kjøpte var død. de er bare små da har også kjøpt noen posthorn sneiler. men så var det er spm til. palettciklidene mine driver og napper på de. skader de dem eller greier sneglene og jemme seg så de ikke blir skadet?
og kan de bli plaget så mye att de ikke kommer ut fra huset sitt igjenn?
og kan de bli plaget så mye att de ikke kommer ut fra huset sitt igjenn?
Postet 09.12.11 kl 00:08
Anett21ja denn var ganske stor så den var sikkert gammel. men fikk 3 nye i dag fra dyrebutikken iogmed den eg kjøpte var død. de er bare små da :) har også kjøpt noen posthorn sneiler. men så var det er spm til. palettciklidene mine driver og napper på de. skader de dem eller greier sneglene og jemme seg så de ikke blir skadet? og kan de bli plaget så mye att de ikke kommer ut fra huset sitt igjenn?
Det var bra du fikk nye.
Paletter kommer til å ta knekken på sneglene dine så håper du har et annet kar å ha de i. Snegler er delikatesse for palletter og alle ciklider forøvrig.
Postet 10.12.11 kl 12:20