Farge

Hallo
Jeg har et reke kar med sakura å kirsebærreker, finnes det noe jeg kan fore med som gjør att rekene får en kraftigere farge. Liker rekene grus eller sand å hvem farge bør det være for å fremheve rekene på en finest måte?

mvh
jojj
Hvis du har sakura- og kirsebærreker i samme kar, har du snart bare en mellomting av dem og ingen rene sakura-reker igjen etterhvert. De parer seg med hverandre, og det er jo et steg tilbake fargemessig for sakuraenes del.

Jeg syns sand er best til reker, da de ser ut som de spaserer best avgårde på sand fremfor grus. De liker også godt å pusle rundt og pelle på småting, og sandkorn gjør det lett for rekene. Grus blir jo "kampesteiner" for dem.

Jeg bruker hvitbeige Biltema-sand til reker. Hadde gråsvart grus til en rekekoloni en gang, og selv om det kanskje fremhevet fargene på rekene noe for meg å se på, så var det ingen fargeforskjell på rekene i seg selv. Jeg liker sand best

Det med at evt fôring kan brukes for å fremme farger kjenner jeg ikke til, så der kan jeg ikke hjelpe.
Farge
mona o
Hvis du har sakura- og kirsebærreker i samme kar, har du snart bare en mellomting av dem og ingen rene sakura-reker igjen etterhvert. De parer seg med hverandre, og det er jo et steg tilbake fargemessig for sakuraenes del. Jeg syns sand er best til reker, da de ser ut som de spaserer best avgårde på sand fremfor grus. De liker også godt å pusle rundt og pelle på småting, og sandkorn gjør det lett for rekene. Grus blir jo "kampesteiner" for dem. Jeg bruker hvitbeige Biltema-sand til reker. Hadde gråsvart grus til en rekekoloni en gang, og selv om det kanskje fremhevet fargene på rekene noe for meg å se på, så var det ingen fargeforskjell på rekene i seg selv. Jeg liker sand best :-) Det med at evt fôring kan brukes for å fremme farger kjenner jeg ikke til, så der kan jeg ikke hjelpe.

Hei
Der kan du se hvor fort gjort det er å gjøre en bommert, jeg skulle jo ha sjekket ut om de ville krysse seg. Men tusen takk for hjelpen...

mvh
jojj
Sakurareker ER egentlig bare en ekstra fin fargevariant av kirsebærreker. De er resultatet av selektiv avl av kirsebærreker, der man over mange generasjoner og nøye utvelgelse har krysset kun de aller, aller best fargede kirsebærrekene. Inntil man en dag fikk det man kaller sakura-reker.

Derfor krysser de seg mer enn gjerne - for dem er det jo det samme.

Lønner seg alltid å sjekke om rekene man ønsker å ha sammen kan krysses, for flere typer krysser seg om hverandre og man ender opp med bare rot og Espen askeladd
Oversikt over akvariereker som kan krysses finner du her. (print ut og ha på lur)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap