Hvordan løfte ut eple beibier? skal slamsuge og renske karet

Lurer på hvordan jeg kan plukke opp beibi eplene mine? De er rundt 5 mm nå noen , og andre mindre.

Jeg har lyst å ta en ordendtlig omgang med slamsugeren, ta ut røttene så jeg kommer til bakerst i karet. Men da lever jo disse søtesmå farlig.

Tåler de å bli plukket opp med fingrene, eller er skallene så skjøre at de brister? Får parkere de i en midlertidig barnehage - en boks, mens jeg renser tenkte jeg.

Skal bytte en god del vann i samme slengen.

Så hva med bebisene, de er liksom litt i veien.
Ingen forslag?

Kan jeg bruke en hov kanskje og få med meg det øverste laget sand og sneglebeibiene? Men kanskje sanden vil knuse dem. Huff, ikke lett, det er så mange og de er så små.
Jeg slamsuger 2.hver dag og har hundrevis av eplesmåttiser. Gjør som vanlig, kniper bare igjen slangen av og til hvis jeg ser mange i sugekammeret, for å slippe de ned i karet igjen, samt sjekker bøtta før jeg heller vannet i do så ingen av de havner der. Med typen slamsuger jeg bruker er det svært sjelden jeg finner noen i bøtta.
Jeg bruker å ha en stor sil (dørslag) som ligger over en bøtte og når jeg da slamsuger med en slange så havner alle små oppi silen og ikke nedi bøtta. Veldig enkelt og effektivt.
God ide, hehe, men blir de ikke litt svimmel da, suser avgårde i slangen .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap