Klorereker, dvergreker og snegler

Inaktiv bruker
Jeg kom plutselig over noen klorereker som er til salgs her i nærheten.
Disse har bestandig fasinert meg, så lurer jeg på siden jeg har lest at de er ganske horsen i matveien at de spier pestsnegler og småfisk. Er det da noen som vet hvordan de vil være med Eplesnegler, liten Viviparidae og fullvokste Kirsebær reker? :P
Er vell de to snegle typene jeg bryr meg mest om. De rekene ble bare tull og tøys. :P
Skal heller satse mer på dem til våren.
Inaktiv bruker
Hm, Kanskje jeg bare dropper det? :P Det ser ut til at klorereker er onde rett og slett. :/ Eller, ond og ond. De er mat hungrige og spiser det de får tak i. Men er det sant?
Eller er det med dem som med f.Eks. Kampfisker, at de kan oppføre seg forskjellig? :P
Så hu sa den kua på barne-TV da jeg var liten -Eg undras... :P
Hvilken art er det du vurderer? Jeg har en macrobrachium-art fra Borneo, og disse tar både fisk, snegler og dvergreker. Så basert på min erfaring fraråder jeg å ha kloreker sammen med alt annet enn artsfrender. Men så går det an å teste ut da. Jeg f eks har fått det til å fungere å ha en kampfisk sammen med mine, så lenge jeg forer de godt. Men i utgangspunktet vil jeg absolutt anbefale å ha eget kar til dem. Facinerende skapninger er de uten tvil!
Inaktiv bruker
Det var Indisk kloreke jeg tenkte på. Hm, tror jeg må redde ut Garry og Speedy først da. :P Vil ikke miste god sneglene! :O
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap