Evil killer amano ?

Hei, så langt har rekene mine hatt alger å spise og vært gode venner ...
... men i dag stusset jeg på at en av amano rekene så ut til å spise på noe blankt som jeg konkluderte med må ha vært et gammelt skall fra en annen amano.

Så i kveld så ser jeg en amano sitte og spise på noe som for meg ser ut som en halvspist kirsebær reke ...

Kan det være mulig ?`
Anbefaler dere kanskje å begynne å mate dem?
Med hva?

Har ingen reke erfaring bortsett fra at de har vært flotte rydde maur ...
Takk
Inaktiv bruker
hm, det kan jo være at reken døde FØR den ble spist på.
Reken kan ha vært død ja
...men ifølge basen så er ikke amano reker kjøtt (fiske..) ..etende ???

Det kan jo også være et gammelt skall den gnafser i seg men for meg så det ut som en hel kirsebær uten hode.

Hvis den virkelig har fanget den så skulle jeg hatt det på video - he he - burde satt meg ned og følge med men må ut og måke snø
Inaktiv bruker
Det er IKKE gammelt skall, det er helt gjennomsiktig, Litt som spøkelser fra en 80 talls skrekkfilm. :P
Virker som om det er et tomt skall da og dette spiser rekene ,god næring
Ellers er det lurt å fore reker også ,det finnes spesialfor til de som inneholder stoffer de trenger for å styrke skallet og da spesiellt i forbindelse med skallbytte.
Amanorekene er ellers veldig glad i mat ,de stikker av med for som fisken skal ha
Rekekjøttet blir hvitt når reka dør. Et tomt skall etter skallbytte er gjennomsiktig, så for meg ser det utfra bildene ut som reka er veldig nylig død. Selv om det står i profilen til amano at den ikke er kjøttetende vil jeg tro den er åtselspiser, som alle(?) reker er, og dermed har hoppet på en allerede død reke.
Amanoer spiser ihvertfall villig død fisk, og det er tidligere rapportert om tilfeller der amanoer har fanget kirsebærreker...
Har lest om flere som mener Amano er en ulv i fåreklær, se f.eks her og her
Men vet mange har god erfaring med de og.... Gjør iallefall en grundig jobb!
MVH Pål
Ja de er noen fantastiske gartnere. Skulle hatt et par store land gående sånne i hagen ute
toocool
Ja de er noen fantastiske gartnere. Skulle hatt et par store land gående sånne i hagen ute :)

Hihi, sant...men tror når jeg tenker over det at amanoreker over land går under kallenavnet geit eller gjess. Sistnevnte er en racer på gress og ugress, mens førstnevnte tar for seg av plantene og.
Kan bekrefte at Amanorekene kan finne på å gå løs på de noe mindre kirsebærrekene. Jeg har sett det selv og den reken var i live. Men det er sikkert et spesielt tilfelle.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap